هزینه‌کرد بیش از یک میلیارد ریال از درآمد موقوفات برای اشتغالزایی بانوان کردستانی
کد خبر: 3971001
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

هزینه‌کرد بیش از یک میلیارد ریال از درآمد موقوفات برای اشتغالزایی بانوان کردستانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه نخستین بار از محل نیات واقفان استان، ۱۳ چرخ خیاطی برای رونق اشتغال بانوان یکی از روستاهای مریوان خریداری شد، گفت: برای تهیه این تعداد چرخ، بیش از یک میلیارد ریال از محل نیات واقفان استان هزینه شد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کمک به رونق تولید و اشتغال در استان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان است.

وی با اشاره به اختصاص بیشترین نیات واقفان کردستانی به امور مساجد افزود: با توجه به نیاز استان کردستان باید تلاش کنیم تا واقفان را به سمت موقوفاتی در  بخش تولید و اشتغال ترغیب کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به خریداری ۱۳ چرخ خیاطی برای تعدادی از بانوان روستای سعدآباد مریوان بیان کرد: این تعداد چرخ خیاطی در راستای اجرای امینانه نیات واقفان کردستانی در تحقق شعار سال و رونق اشتغال زنان خانه‌دارو خریداری شده است و در اختیار بانوان نیازمند استان قرار گرفت.

وی افزود: این بانوان با شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای و کسب مدرک مهارتی لازم به دایر کردن یک کارگاه خیاطی اقدام کرده است، ضمن اینکه برای تهیه این تعداد چرخ بیش از یک میلیارد ریال از محل نیات واقفان استان هزینه شد.

حجت‌الاسلام کاروند با تأکید بر اطلاع‌رسانی‌های لازم در زمینه سنت حسنه وقف افزود: شناسایی، احیا و نهادینه شدن فرهنگ وقف بین مردم اهمیت بسزایی دارد، چرا که این مهم حرکتی رو به جلو برای رسیدن به عدالت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از موقوفات کردستان وقف بر مساجد است، یادآور شد: باید تلاش شود زمینه گسترش وقف در زمینه‌های مختلف و بهره‌گیری از درآمد موقوفات در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی از جمله تولید ‌و اشتغال فراهم شود.

انتهای پیام
captcha