محفل مجازی انس با قرآن در ایکنای کردستان برگزار شد
کد خبر: 3971005
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷

محفل مجازی انس با قرآن در ایکنای کردستان برگزار شد

محفل مجازی انس با قرآن با حضور سیدعباس حسینی، از قاریان به مناسبت ماه مبارک رمضان امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در دفتر خبرگزاری ایکنای کردستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محفل مجازی انس با قرآن با حضور سیدعباس حسینی، از قاریان به مناسبت ماه مبارک رمضان امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در دفتر خبرگزاری ایکنای کردستان برگزار شد.

سیدعباس حسینی، یکی از اساتید و مدرسان برجسته قرآنی استان کردستان بعد از تلاوت آیات سوره‌های ضحی و شرح به تفسیر این آیات قرآن پرداخت و اظهار کرد: سوره ضحی یکی از سوره‌های کوچک قرآن با 11 آیه بوده که این سوره کوچک دریای معرفت را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه در شأن نزول این سوره بنا بر روایات آمده است که مدت کوتاهی بر پیامبر اکرم(ص) وحی نازل نشد و همین امر موجب نگرانی و ناراحتی رسول اکرم(ص) شد، افزود: بعد از این مدت خداوند متعال آیات سوره ضحی را بر پیامبر(ص) نازل کردند و با این آیات وی را تسلی داد.

وی افزود: خداوند متعال این سوره را با قسم به روز و شب آغاز کرد و می‌فرماید: که هیچگاه خداوند متعال رسولش را فراموش نخواهد کرد و این مدت نیز زمانی برای آزمایش پیامبر اکرم(ص) بوده است.

حسینی بیان کرد: آیات این سوره گرانقدر تعبير دلداری و تسلی خاطری است از سوی خداوند برای شخص پيامبر(ص) كه بداند اگر گاهی در نزول وحی تأخير افتد روی مصالحی است كه خدا می‌داند، و هرگز دليل بر آن نيست كه طبق گفته دشمنان خداوند نسبت به او خشمگين شده باشد يا بخواهد او را ترك گويد، او هميشه مشمول لطف و عنايات خاصه خدا است، و همواره در كنف حمايت ويژه او است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در این سوره به سه موهبت از مواهب الهی در حق پیامبر اکرم(ص) اشاره می‌کند، افزود: این سوره حمایت‏‌های خداوند از آن حضرت را، از هنگام یتیمی تا رسیدن به رسالت بیان می‌‏دارد و آنگاه از پیامبر می‏‌خواهد تا او نیز با یتیمان و محرومان برخوردی خدایی داشته و با زبان و عمل، نعمت‏‌های الهی را آشکار کرده و سپاس‏گزار آن‌ها باشد.

این استاد قرآنی یادآور شد: در دو سوره ضحی و انشراح، به گوشه‌ای از شداید و سختی‌های زندگی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) اشاره شده و سپس الطاف و عنایات خاصه‌ای که از جانب خداوند کریم شامل حال آن حضرت شده، مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha