آلبوم موسیقی عرفانی «ذکر و دف» در سنندج رونمایی شد
کد خبر: 3971282
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰

آلبوم موسیقی عرفانی «ذکر و دف» در سنندج رونمایی شد

آیین رونمایی از آلبوم موسیقی عرفانی «ذکر و دف» به مناسبت گرامیداشت سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به کردستان و عید فطر، امروز 22 اردیبهشت‌ماه در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان، در آیین رونمایی از آلبوم موسیقی عرفانی «ذکر و دف» که امروز، 22 اردیبهشت‌ماه در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد، با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان اظهار کرد: هیچ برنامه‌ای در استان بدون نگاه فرهنگی به نتیجه نخواهد رسید.

وی افزود: معظم له در این سفر پرخیر و برکت از استان کردستان به عنوان استان هنر و فرهنگ نام بردند و این عنوان کلید واژه مسئولان استانی و کشوری قرار گرفت.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به نگاه‌های پیش از سفر رهبر انقلاب به استان کردستان به عنوان یک استان امنیتی بیان کرد: در طول 12 سال گذشته شاهد اتفاقات بسیار ارزشمندی از نظر توسعه‌ای در استان بوده‌ایم که حاصل تغییر نگاه مسئولان از نگاه امنیتی به نگاه فرهنگی بوده است.

وی به بخش دیگری از دستاوردهای سفر رهبر انقلاب به استان اشاره کرد و گفت: تقویت وحدت مسلمین و تبیین دیدگاه وحدتی نظام اسلامی با مزدور خواندن هرکسی که ندای تفرقه بین مسلمین را سر می‌دهد، چه شیعه و چه سنی که بازتاب بین‌المللی پیدا کرد، دستاورد بزرگ سیاسی دیگری بود که تقویت برادری و اخوت مسلمانان جهان را فراهم کرد.

مرادی تمامی اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر را حاصل و دستاورد سفر رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: هم‌اکنون پروژه‌های بسیاری در بخش‌های مختلف در استان در حال انجام است که در بخش زیر‌ساخت‌های فرهنگی و هنری، افزایش 9 سالن سینمایی و دوبرابر شدن میانگین صندلی سینمایی در استان نسبت به میانگین کشوری، بخشی از آن است.

وی به مجموعه پردیس سینمایی بهمن سنندج اشاره کرد و گفت: این مجموعه در غرب کشوراز نظر فضا و امکانات پیش بینی شده بی‌نظیر است که تمامی آن حاصل توجه مسئولان استان به مقوله فرهنگ و هنر است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان به آلبوم موسیقی عرفانی «ذکر ودف» اشاره کرد و گفت: کردستان مهد تمدن، آواها و نواها و قطب موسیقی عرفانی و خانقاهی جهان است.

وی سنندج را پایتخت دف جهان، شهر مناره‌‌ها و مساجد دانست و ادامه داد: خلیفه میرزا آغه غوثی و فرزندانشان در معرفی این بخش از فرهنگ و هنر کردستان با حضور در اقصی نقاط جهان و اجرای برنامه‌های عرفانی و ذکر اوصاف حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نقش ارزنده‌ای را ایفا کردند.

مرادی به جایگاه دف در نزد مردم کردستان اشاره کرد و گفت: روح عارفانه و عاشقانه این دیار با دف به روح حضرت رسول اکرم‌(ص) پیوند خورده است.

وی به برنامه‌های برگزار شده حوزه هنری در این مورد اشاره کرد و افزود: اجرای گروه هزار دف برای اولین بار درجهان، برگزاری 9 دوره جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت، برگزاری یادوراه سید‌بهاء‌الدین شمس قریشی به عنوان محوری‌ترین برنامه هفته وحدت در استان بخشی از برنامه‌هایی است که سالیانه در حوزه هنری برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری کردستان تولید را محوری‌ترین برنامه حوزه هنری عنوان کرد و یادآور شد: در کنار توجه به تقویت زیر ساخت‌ها و توزیع عادلانه منابع در شهرستان‌های استان و ساخت مجموعه‌های فرهنگی و هنری در بخش نرم‌افزاری و تولید آثار هنری فعالیت گسترده‌ای را داشته‌ایم که آلبوم «ذکر ودف» بخشی از آن محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha