حضور 20 هزار نفری نمازگزاران در مسجدالاقصی/ شهادت جوان فلسطینی در رام الله
کد خبر: 3971507
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳

حضور 20 هزار نفری نمازگزاران در مسجدالاقصی/ شهادت جوان فلسطینی در رام الله

حدود 20 هزار فلسطینی با وجود تنش شدید حاکم بر قدس و کرانه باختری خود را به مسجدالاقصی رساندند و پس از برگزاری نماز جمعه در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها تظاهرات کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری عربی 21، تظاهرات امروز پس از اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی آغاز شد و نمازگزاران جنایات صهیونیست‌ها در قدس و نوار غزه را محکوم کردند.

این در حالی است که نظامیان صهیونیست امروز در حین ورود نمازگزاران فلسطینی به داخل مسجدالاقصی با ده‌ها نفر از جوانان درگیر شدند.

نظامیان اسرائیلی همچنین ورودی‌های محله «شیخ جراح» قدس که ساکنان آن مجبور به کوچ اجباری شده‌اند را بستند و دو جوان را در نزدیکی «باب المغاربه» مسجدالاقصی بازداشت و به صورت وحشیانه آن‌ها را مورد هجوم قرار دادند.

 شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تأکید کرد که رژیم اشغالگر باید دست از سر مسجدالاقصی بردارد.

وی گفت: ما باید برای شکستن محاصره قدس و غزه همکاری کنیم و رژیم اشغالگر هم باید دست از سر مسجدالاقصی بردارد.

شهادت یک فلسطینی در رام الله به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی

پایگاه خبری «معا» نیز نوشت: یک جوان فلسطینی امروز، 24 اردیبهشت‌ماه، به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین عوفرا در رام الله به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی مدعی است که این فلسطینی در تلاش بوده است علیه اسرائیلی‌ها عملیات شهادت‌طلبانه انجام دهد.

درگیری شدید فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری

همچنین، فلسطینیان ساکن کرانه باختری امروز جمعه به نشانه حمایت از مسجدالاقصی و اعتراض به تداوم تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در باریکه غزه تظاهرات کردند. 

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی گزارش داد که فلسطینیان ساکن نابلس، الخلیل و رام‌الله با برپایی تظاهراتی و حمل پرچم‌های فلسطینی، تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه، بیت‌المقدس و کرانه باختری را محکوم کردند. 
 
حضور 20 هزار نفری نمازگزاران در مسجدالاقصی/ شهادت جوان فلسطینی در رام الله
در جریان این تظاهرات، درگیری‌هایی میان فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست رخ داد و نظامیان اسرائیلی به سوی فلسطینیان گلوله‌های جنگی و اشک‌آور و صوتی شلیک کردند که در پی این تجاوزات ده‌ها فلسطینی زخمی و دچار حالت خفگی شدند. 

شمار شهدای حمله به غزه به 119 نفر و تعداد مجروحان به 830 تن رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای حمله دشمن صهیونیستی به غزه تا این لحظه به 119 نفر و تعداد مجروحان به 830 تن رسیده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس بیانیه وزارت بهداشت فلسطین 31 نفر از شهدا کودک و 19 نفر نیز زن هستند.

علاوه بر این، تاکنون بیش از 600 نفر دیگر که اغلب آنان زن و کودک هستند، در حملات وحشیانه دشمن صهیونیستی زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی از شب گذشته به طرز وحشیانه‌ای در حال بمباران مناطق مختلف نوار غزه به ویژه منطقه بیت حانون و شهر غزه است.

بیشتر موشک‌های این رژیم بر سر غیرنظامیان در مناطق مسکونی فرود می‌آید؛ جنایتی فجیع و وحشیانه که جامعه جهانی و مدافعان حقوق بشر در قبال آن سکوت کرده‌اند.

مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایات اراضی اشغالی را آماج حملات گسترده قرار داده و بار دیگر بیش از 100 موشک به سمت تل آویو اشغالی شلیک کرد.

نوار غزه زیر بمباران ۱۶۰ جنگنده اسرائیلی

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شى در حملات بامدادی به نوار غزه، ۱۶۰ جنگنده حدود ۴۵۰ موشک را در عرض فقط ۴۰ دقیقه به اهداف متعددی در شمال غزه شلیک کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اعلام کرد در حملات بامدادی و نیمه‌شب گذشته حدود ۱۶۰ جنگنده نیروی هوایی این رژیم، نوار غزه را زیر حملات موشکی خود گرفتند.
 
حضور 20 هزار نفری نمازگزاران در مسجدالاقصی/ شهادت جوان فلسطینی در رام الله
 
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، در بیانیه ارتش این رژیم آمده است که صدوشصت جنگنده در عرض فقط ۴۰ دقیقه، حدود ۴۵۰ موشک به ۱۵۰ هدف در شمال نوار غزه شلیک کردند.

سخنگوی ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل با بیان اینکه عملایت شب گذشته بزرگترین حملات طی درگیری‌های چند روز اخیر به نوار غزه بود، گفت هنوز در حال ارزیابی اثرات بمباران شب گذشته بر گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس هستند.

بر اساس این بیانیه، علاوه بر تجاوز هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، تانک‌ها و توپخانه‌های این رژیم نیز طی شب گذشته حملات شدیدی را به مردم بی‌گناه نوار غزه انجام دادند.

سخنگوی ارتش این رژیم با بیان اینکه نیروی زمینی هنوز عملیات علیه نوار غزه را آغاز نکرده و فعلا در مناطق مرزی مستقر هستند، گفت ۵۰۰ گلوله توپخانه و ۵۰ گلوله تانک در عرض یک ساعت، فلسطینیان را هدف گرفتند.
به نوشته تایمزاسرائیل، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که طی عملیات‌های گروه‌های مقاومت نوار غزه در چهار روز گذشته، حدود ۲۰۰۰ فروند موشک و راکت به سمت صهیونیست‌ها شلیک شده است.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha