آخرین تحولات فلسطین؛ شهادت 122 نفر از جمله یک حافظ قرآن در غزه/ تشدید درگیری‌ها در کرانه باختری
کد خبر: 3971517
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲

آخرین تحولات فلسطین؛ شهادت 122 نفر از جمله یک حافظ قرآن در غزه/ تشدید درگیری‌ها در کرانه باختری

شهادت 7 فلسطینی در کرانه باختری، حملات موشکی شاخه‌های نظامی حماس و جهاد به شهرک‌های صهیونیست‌نشین، شهادت 122 نفر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه، تأکید خطیب مسجدالاقصی بر ضرورت لغو محاصره غزه، شهادت یک جوان لبنانی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست از آخرین تحولات مربوط به فلسطین و حمله اسرائیل به غزه است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی تصریح کرد: تا زمانی که اشغالگران صهیونیست دست از محاصره مسجد مبارک الاقصی برندارند و به حضور خود در اطراف این مسجد و دروازه های آن پایان نبخشند و تا زمانی که تعرضات شهرک‌نشینان صهیونیست به این مکان مقدس ادامه داشته باشد منطقه روی آرامش را نخواهد دید.

شیخ عکرمه صبری امروز در جریان ایراد خطبه‌های نماز جمعه بار دیگر تاکید کرد:«مسجدالاقصی به حکم پروردگار متعال فقط به مسلمانان تعلق ندارد، باید دشمن صهیونیستی این مسئله را درک کند که این مسجد حق دینی ماست».

وی یادآور شد که نظامیان صهیونیست از آغاز ماه مبارک رمضان امسال همواره به مسجدالاقصی متعرض می شوند که این امر از سال 1967 تاکنون بی سابقه بوده است.

خطیب مسجدالاقصی با بیان اینکه خداوند به مردم غزه به خاطر پایداری سلحشورانه‌شان عزت بخشید، خواهان لغو محاصره بیت‌المقدس و مقابله با توطئه‌های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در جای جای سرزمین های اشغالی شد.
 
تحولات فلسطین؛ شهادت 7 فلسطینی در درگیری‌های کرانه باختری/ شهادت 122 نفر از جمله یک حافظ قرآن در غزه
 
وی ضمن دعوت جهان عربی و اسلامی به تحرک برای لغو محاصره قدس و غزه، هشدار داد که هر کس در این زمینه کوتاهی کند به عذاب حق تعالی گرفتار می‌شود.

شیخ عکرمه صبری تصریح کرد: وظیفه ما تلاش در راستای لغو محاصره بیت‌المقدس و نوار غزه است و هر کس در این زمینه کوتاهی کند به عذاب الهی گرفتار می‌شود.

شهادت 7 فلسطینی در کرانه باختری

پایگاه خبری «معا» گزارش داد: حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیانی که پس از برپایی نماز جمعه در مناطق مختلف کرانه باختری در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند، دستکم هفت شهید برجای گذاشت.

وزارت بهداشت دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که در حملات نظامیان صهیونیست به تظاهرات مردم در کرانه باختری دستکم  هفت فلسطینی شهید و ۴۷۴ نفر زخمی شدند.

مردم مناطق مختلف کرانه باختری امروز پس از برپایی نماز جمعه در شهرها و روستاهایشان در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و تجاوزات آن علیه قدس تظاهرات کردند که با حمله نظامیان صهیونیست روبه‌رو شدند.
 
آخرین آمار شهدا و مجروحان در نوار غزه

وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به غزه طی پنج روز گذشته تاکنون ۱۲۲ نفر از جمله ۳۱ کودک و ۲۰ زن شهید و ۹۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

پایگاه خبری «الجزیره نت» گزارش داد: ابراهیم الشنباری، حافظ کل قرآن و امام جماعت مسجد «شهید صلاح شحادة» در مسیر برگشت از مسجد به منزل خود در شهرک «بیت حانون» واقع در شمال نوار غزه بر اثر حمله هوایی اسرائیل به شهادت رسید.

همچنین، وی که در دهه آخر ماه رمضان در مسجد اعتکاف کرده بود، حافظ کل قرآن و مربی آموزش حفظ قرآن بود.
 
حماس و جهاد اسلامی از انجام حملات موشکی جدید خبر دادند

همچنین، دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین امروز جمعه از حملات موشکی جدید به رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایت‌های اشغالگران صهیونیستی در قدس اشغالی و حمله به مسجدالاقصی خبر دادند.
 
به گزارش العالم، گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در صفحه خود در تلگرام اعلام کرد به شهر کریات ملاخی واقع در 17 کیلومتری شهر عسقلان در جنوب سرزمین‌های اشغالی حمله راکتی کرده است.
 
تحولات فلسطین؛ شهادت 7 فلسطینی در درگیری‌های کرانه باختری/ شهادت 122 نفر از جمله یک حافظ قرآن در غزه
 
گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز در تلگرام اظهار کرد: به دو شهر هرتزلیا و عسقلان در جنوب رژیم صهیونیستی حمله راکتی کرده است.

برخی منابع رسانه‌ای صهیونیستی از به صدا درآمدن دوباره آژیرها در عسقلان و روزنامه تایمز آف اسرائیل نیز از شنیده شدن صدای آژیرها در مناطق و شهرهای مختلف جنوب رژیم صهیونیستی از جمله کریات ملاخی خبر دادند.
 
پیام گردان‌های القسام برای فلسطینیان در کرانه باختری

گردان‌های القسام پس از آغاز مقاومت مردم در کرانه باختری در برابر اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی، برای آنان پیامی ارسال کرد.

خبرگزاری فلسطینی «سما» گزارش داد: «ابوعبیده»، سخنگوی گردان های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از قهرمانان و آزادگان کرانه باختری اشغال شده درود فرستاد.

تحولات فلسطین؛ شهادت 7 فلسطینی در درگیری‌های کرانه باختری/ شهادت 122 نفر از جمله یک حافظ قرآن در غزه
وی در توئیتی که امروز (جمعه) منتشر کرد، گفت: «ای قهرمانان و آزادگان کرانه باختری، قدرت شما افزون و انقلاب شما مبارک باد. زمین را زیر پای اشغالگران شعله‌ور کنید».
 
قابل ذکر است که تمام استان‌های اشغالی کرانه باختری از بامداد امروز شاهد درگیری با نیروهای اشغالگر صهیونیستی بودند که منجر به شهید و زخمی شدن شماری از فلسطینیان شد.
 
تظاهرات در مرز لبنان و فلسطین اشغالی

پایگاه خبری «الجزیره نت» از برگزاری تظاهرات در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در محکومیت تجاوزات و جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به ویژه در غزه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان به دیوار مرزی میان لبنان و فلسطین اشغالی نزدیک شدند، و نظامیان صهیونیست به سوی آنها آتش گشودند.

خبرنگار شبکه المنار لبنان نیز در این باره گزارش داد که شرکت‌کنندگان در این تظاهرات خودجوش به سمت دیوار حائل مقابل شهرک صهیونیست‌نشین حرکت کردند، و نظامیان دشمن به سمت آنها تیراندازی کردند که در نتیجه آن یک جوان لبنانی که هنگام تظاهرات در مرز با فلسطین اشغالی مورد اصابت گلوله ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود به دلیل شدت جراحات به شهادت رسید.

«صابرین نیوز» نیز نام این جوان لبنانی را «محمد طحان» اعلام کرده که هنگام تظاهرات در مرز لبنان با فلسطین اشغالی از سوی صهیونیست‌ها هدف قرار گرفت.

تظاهرات مردم سوریه در حمایت از فلسطینیان
 
همچنین، مردم شهر درعای سوریه با برگزاری تجمعی، حمایت خود را از مردم فلسطین ابراز داشته و علیه تجاوز صهیونیست‌ها شعار سر دادند.
 
شهروندان سوریه در این شهر نزدیک به مرز اردن، شعارهایی علیه تجاوز ادامه دار صهیونیست‌ها علیه نوار غزه سر دادند.
 
تحولات فلسطین؛ شهادت 7 فلسطینی در درگیری‌های کرانه باختری/ شهادت 122 نفر از جمله یک حافظ قرآن در غزه
 
همچنین، شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف منطقه غزه عصر امروز، 24 اردیبهشت‌ماه شاهد شلیک صدها راکت و موشک از منطقه غزه بود و بر اثر این حملات، برق شهرک «بئر السبع» قطع شد و تاریکی خانه‌های صهیونیست‌ها را فرا گرفت.
 
شهرک‌های صهیونیست‌نشین آماج حملات مقاومت

امروز همچنین شهرک‌های اسدود و عسقلان نیز آماج حملات راکتی و موشکی نیروهای مقاومت قرار گرفت.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که طی عملیات‌های گروه‌های مقاومت نوار غزه در چهار روز گذشته، حدود ۲۰۰۰ فروند موشک و راکت به سمت صهیونیست‌ها شلیک شده است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد و در ۲۴ ساعت گذشته حملات هوایی و توپخانه‌ای شدیدی علیه مراکز غیر نظامی در این منطقه صورت گرفته است.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha