تظاهرات هزاران نفر در برلین و نیویورک در حمایت از مردم فلسطین
کد خبر: 3971537
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

تظاهرات هزاران نفر در برلین و نیویورک در حمایت از مردم فلسطین

روز گذشته هزاران نفر در پایتخت آلمان و نیویورک آمریکا در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، برلین، پایتخت آلمان، روز گذشته، 24 اردیبهشت شاهد تظاهرات مردم علیه تجاوزات اسرائیل علیه مسجدالاقصی و کشتار فلسطینیان بود. 

هزاران نفر در در منطقه کرویتسبرگ(Kreuzberg) گرد هم آمدند تا در تظاهراتی که به دعوت چندین سازمان غیردولتی فلسطینی ترتیب داده شده بود، شرکت کنند.

تظاهرات‌کنندگان بنرهایی حاوی شعارهای «آزادی برای فلسطین»، «بیت‌المقدس، پایتخت فلسطین» و «شرم بر اتحادیه اروپا» در دست داشتند و شعارهای ضد اسرائیلی سردادند.

تظاهرات هزاران نفر در برلین و نیویورک در حمایت از مردم فلسطین

این رویداد در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و پلیس تعدادی از معترضان را به بهانه عدم پایبندی به اقدامات پیشگیرانه مربوط به کرونا دستگیر کرد. 

روز جمعه همچنین شهر نیویورک آمریکا نیز شاهد اعتراض علیه اشغال سرزمین‌های فلسطینی از سوی اسرائیل و حملات ارتش این رژیم به نوار غزه بود. تظاهرات‌کنندگان آمریکایی از دولت جو بایدن، خواستار توقف کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند.

معترضان با سر دادن شعارهایی همچون «فلسطین آزاد است» و «اسرائیل قاتل است»، از رسانه‌های آمریکایی به خاطر پوشش نادرست حوادث فلسطین انتقاد کردند. 

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت كه به عنوان یک آمریكایی به دولت كشور خود اعتماد ندارد. زیرا رئیس‌جمهور جو بایدن سابقه طولانی در حمایت صریح از اسرائیل دارد. وی تأکید کرد که دولت بایدن به فلسطینیان اهمیتی نمی‌دهد و مدعی است اسرائیل از خود دفاع می‌کند.

تظاهرات هزاران نفر در برلین و نیویورک در حمایت از مردم فلسطین

وی ادامه داد: جنگ اسرائیل علیه فلسطین هر چند سال یکبار تکرار می‌شود و اوضاع نمی‌تواند به این ترتیب ادامه یابد. آپارتاید در دهه 1990 در آفریقای جنوبی پایان یافت و اکنون ما باید در آنجا (فلسطین) جلوی آن را بگیریم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha