آغاز تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۷۵ سال در کردستان
کد خبر: 3972035
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

آغاز تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۷۵ سال در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال از چند روز گذشته در استان آغاز شده و این افراد به صورت تلفنی فراخوان می‌شوند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار کرد: مشخصات سالمندان در شبکه بهداشت ثبت شده و به تدریج با این افراد تماس گرفته یا برای آنان پیامک فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه فعلاً نیازی به مراجعه حضوری و ثبت نام جهت دریافت واکسن نیست، افزود: البته افراد بالای ۸۰ سال می‌توانند بدون تماس نیز برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۷۵ سال در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، ذکر کرد: واکسیناسیون این گروه سنی حداقل تا ۲ هفته آینده ادامه دارد.

قادری اظهار کرد: اگر تا اواخر هفته جاری، این گروه از سالمندان پیامک واکسیناسیون را دریافت نکردند یا با آنان تماس گرفته نشد می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتیsalamat.gov.ir با اعلام مشخصات، کد ملی و شماره تماس ثبت نام کنند تا با آنان تماس گرفته شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: سالمندان بالای ۸۰ سال که هنوز واکسینه نشده‌اند، برای انجام واکسن به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.

وی در خصوص نشر شایعات در فضای مجازی پیرامون واکسیناسیون کرونا، یادآور شد: برخی کانال‌ها و سایت‌های نامعتبر افراد مختلف را بر سر دو راهی رد یا تأیید واکسن‌ها قرار داده‌اند لذا از شهروندان تقاضا داریم به حدس، گمان و شایعات پیرامون کیفیت و تأثیر واکسن‌ها، نحوه و اولویت تزریق و حتی عوارض احتمالی آن اهمیت ندهند و اخبار مرتبط را از طریق خبرگزاری‌های معتبر و سایت رسمی دانشگاه رصد کنند.

انتهای پیام
captcha