موقوفات کردستان در مدار توسعه قرار گرفته است
کد خبر: 3972455
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

موقوفات کردستان در مدار توسعه قرار گرفته است

معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه استان کردستان را از استان‌های فعال در حوزه وقف دانست و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر در زمینه احیای موقوفات استان، رشد و بهره‌وری موقوفات و ترویج و توسعه فرهنگ وقف، موقوفات استان کردستان در مدار توسعه قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصرالدین نوری‌زاده، معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امروز، 29 اردیبهشت‌ در دیدار با امام جمعه شهرستان سنندج اظهار کرد: در کل کشور 205 هزار موقوفه با بیش از یک میلیون و 5۰۰ هزار رقبه شامل املاک و مستغلات موقوفات در کشور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به مأموریت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در چهار حوزه افزود: حفظ موقوفات، اجرای امینانه نیت واقفان، رشد و بهره‌وری اقتصادی موقوفات و ترویج و توسعه فرهنگ وقف از مأموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بوده است.

معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان اوقاف با قدردانی از مشارکت و همکاری روحانیون و ماموستایان دینی با سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: سازمان اوقاف با مشارکت روحانیون و شبکه‌های مردمی تمام امور وقفی خود را پیگیری می‌کند.

وی استان کردستان را از استان‌های فعال در حوزه وقف دانست و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر در زمینه احیای موقوفات استان، رشد و بهره‌وری موقوفات و ترویج و توسعه فرهنگ وقف، موقوفات استان کردستان در مدار توسعه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده با تأکید بر اینکه نیات واقفان استان کردستان باید به نیاز روز جامعه تغییر یابد، یادآور شد: امام‌جمعه و روحانیون استان کردستان می‌توانند در تغییر نیات واقفان به نیازهای روز جامعه اداره اوقاف و امور خیریه را یاری دهند.

حفظ امانت‌داری در اجرای نیات واقفان

ماموستا فایق رستمی، امام‌جمعه شهر سنندج در ادامه این دیدار اظهار کرد: در این شرایط حساس کرونایی به واسطه اداره اوقاف و امور خیریه و اجرای امینانه نیات واقفان کمک و مساعدت خاضعانه و خالصانه به نیازمندان استان شده است.

وی با تأکید بر حفظ امانت‌داری در اجرای نیات واقفان افزود: اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در امانت‌داری و ارائه خدمت به فقرا، نیازمندان، ایتام، زنان بی سرپرست و از کارافتاده‌ها همواره پیشگام بوده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امیدواریم اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان ماموستایان علوم دینی که نیازمند مساعدت و یاری هستند، بیشتر از پیش مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام
captcha