جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در کردستان اعلام شد
کد خبر: 3973101
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰

جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در کردستان اعلام شد

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با بیان اینکه ثبت‌نام تمامی دانش‌آموزان در سامانه سیدا و از درگاه http://pada.medu.ir انجام می‌شود، اظهار کرد: ثبت‌نام میان پایه‌ها نیز پس از ثبت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان به صورت خودکار انجام می‌شود.

صدیقه عبدالهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، شرایط و نحوه ثبت نام دانش آموزان دوره پیش دبستان و ابتدایی استان در سال تحصیلی 1400-1401 را اعلام و اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی و نوآموزان پیش دبستانی از اول خردادماه آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ماه 1400 ادامه دارد.

وی ثبت‌نام دانش‌آموزان به ویژه نوآموزان و کلاس اولی‌ها را یک فرایند تربیتی دانست و افزود: براین اساس دستورالعمل ثبت‌نام برای سال تحصیلی جدید مطابق برنامه زمانبندی هر ساله اواخر اردیبهشت‌ماه به مدارس استان ابلاغ می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در ثبت‌نام امسال موضوع تسهیل کار ثبت‌نام برای رفع دغدغه و نگرانی خانواده‌ها و رعایت تکریم خانواده‌ها بیش از سال‌های قبل مورد تأکید قرار گرفته است، بیان کرد: بر این اساس اصل را بر حفظ سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار داده‌ایم و با استفاده از ظرفیت فناوری امکان ثبت‌نام الکترونیکی برای تمامی پایه‌های تحصیلی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه انجام فرایند ثبت‌نام به شیوه غیرحضوری از طریق سامانه سیدا و درگاه پاد صورت می‌گیرد، افزود: در صورت ضرورت ثبت‌نام به شیوه حضوری در مناطق کمتر برخوردار و فاقد زیر ساخت‌های اینترنتی از طریق سیستم نوبت‌دهی به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش‌آموزان انجام می‌شود.

عبدالهی با بیان اینکه ثبت‌نام تمامی دانش‌آموزان در سامانه سیدا و از درگاه http://pada.medu.ir انجام می‌شود، اظهار کرد: ثبت‌نام میان پایه‌ها نیز پس از ثبت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان به صورت خودکار انجام می‌شود و دانش آموز در پایه بالاتر در همان مدرسه ثبت‌نام می‌شوند و نیازی به مراجعه دانش‌آموز یا اولیا به مدرسه نیست.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول به صورت حضوری و توسط اولیای دانش‌آموزان در مدارس انجام می‌شود؛ گفت: برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، توصیه‌های لازم به مدیران مدارس انجام شده و اولیا باید براساس نوبت‌دهی الکترونیکی انجام شده توسط مدارس به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به مدارس مراجعه کنند.

معاون آموزش ابتدایی استان کردستان با بیان اینکه ثبت‌نام نهایی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی منوط به ارائه تائیدیه از پایگاه سنجش است؛ یادآور شد: ثبت‌نام بدون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ممنوع است؛ لذا باید نوآموزان به موقع به پایگاه‌های سنجش که از سوی اداره آموزش‌و‌پرورش استثنایی تعیین می‌شود، مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha