بزرگترین پیکره ایثار و مقاومت کشور در سنندج رونمایی شد
کد خبر: 3973550
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

بزرگترین پیکره ایثار و مقاومت کشور در سنندج رونمایی شد

پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان، اثر استاد هادی ضیاءالدینی با حضور استاندار کردستان و استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق شامگاه گذشته، سوم خردادماه در آبیدر سنندج رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار ذبیح‌الله مالکی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، در آیین رونمایی از پیکره ایثار و مقاومت مردم سنندج که شامگاه گذشته، سوم خردادماه در آبیدر سنندج برگزار شد، با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در جنگی نابرابر و بین تحریم‌های استکبار، جمهوری اسلامی ایران توانست خرمشهر را از چنگال رژیم بعث در آورد.

وی با اشاره به اسارت خرمشهر به مدت ۱۹ ماه در چنگال رژیم بعث افزود: دشمنان در خرمشهر مدرن‌ترین امکانات را مستقر کردند و هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند که خرمشهر به دست رزمندگان اسلام آزادسازی شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: در جریان آزادسازی خرمشهر ۳۶ هزار نفر کشته یا اسیر از رژیم بعث گرفته و شاخ رژیم بعث و استکبار جهانی شکسته شد که دفاع جانانه ملت ایران و سربازان اسلام را نمایان کرد.

مالکی در بخش دیگری از سخنانش به رشادت‌ها و ایثار و مقاومت مردم استان کردستان در دوران جنگ تحمیلی اشاره و اظهار کرد: مردم کردستان در دوران دفاع مقدس در دو جبهه ضد انقلاب و رژیم بعث شجاعانه جنگیدند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند. این مجسمه به پیشنهاد بنیاد حفظ آثار ساخته شد که در آبیدر سربلند قامت راست کرده و شهرداری سنندج نیز با همت مثال‌زدنی در مدت زمان کم‌کارهای عمرانی آن را به اتمام رساند.

بزرگترین پیکره ایثار و مقاومت کشور در سنندج رونمایی شد

حشمت‌الله صیدی، شهردار سنندج، در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه رونمایی از مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان با آزادسازی خرمشهر خونین و روز ایثار و مقاومت مصادف است، اظهار کرد: این مجسمه با ارتفاع ۲۲ متر و ۳۰ تن وزن پیکره‌ای بزرگ و زیبا در نوع خود بوده که نمایانگر مجاهدت‌ها و رنج‌های مردم کردستان است.

وی با اعلام اینکه این پیکره بی‌نظیر به همت استاد هادی ضیاء‌الدینی، پیکرتراش بزرگ و نامدار کُرد ساخته شده و در کوه آبیدر نصب شده است، افزود: شهرداری و شورای شهر سنندج در سریع‌ترین وقت پارک اطراف مجسمه را ساماندهی کردند و امکانات رفاهی در آن نصب شد.

صیدی در پایان یادآور شد: بازسازی پارک‌های امیریه و امانیه، ساماندهی میدان گاز، ساخت مجموعه زیپ‌لاین و پل معلق و در تکمیل این مجموعه‌ها، ساخت باغ ایرانی ظرف یک ماه آینده از اقدامات اخیر شهرداری و شورای شهر سنندج است.

غریب سجادی، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج، در ادامه با تبریک آزادسازی خرمشهر و روز ایثار و مقاومت اظهار کرد: هزار نفر مردم مظلوم سنندج و عراق قربانی خونخواری رژیم بعث شدند.

وی با اشاره به تغییر هویت شهر سنندج در طول چهار سال گذشته افزود: در گوشه و کنار شهر عملیات‌های عمرانی مسئولان شهرداری معلوم بوده که جای افتخار برای ماست.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج یادآور شد: مردم فرهنگی سنندج لیاقت بهترین خدمتگزاری‌ها را دارند و مسئولان باید ماندگارترین کارها را برای مردم سنندج انجام دهند.

انتهای پیام
captcha