تجلیل از مرشدان ورزش زورخانه‌ای در محفلی قرآنی
کد خبر: 3973673
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

تجلیل از مرشدان ورزش زورخانه‌ای در محفلی قرآنی

محفل انس با قرآن کریم ششم خرداد با هدف تجلیل از 50 پیشکسوت صاحب‌زنگ‌ و مرشد‌ان ورزش باستانی و زورخانه‌ای در آستان امامزادگان پنج تن(ع) لویزان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، در آستانه 17 شوال، روز نبرد احزاب یا غزوه خندق و مواجهه مولا علی(ع) با عمربن عبدود و نامگذاری این روز با عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، محفل قرآنی پنجشنبه، ششم خردادماه، در آستان امامزادگان پنج تن(ع) لویزان برگزار می‌شود.

این محفل با هدف تجلیل از 50 پیشکسوت، صاحب‌زنگ‌ و مرشد‌ان ورزش باستانی و زورخانه‌ای با مشارکت هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای شمیران و کمیته جانبازان و ایثارگران فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای برپا خواهد شد.

این محفل با تلاوت و سخنرانی چند نفر از قاریان بین‌المللی باستانی‌کار از جمله احمد ابوالقاسمی و سخنرانی علی‌اکبر حنیفی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا ذکاوت، مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده پنج تن لویزان و اجرای حمید مجیدی‌مهر همراه خواهد بود.

این مراسم که در فضای باز صحن امامزاده پنج تن لویزان برگزار خواهد شد با هنرنمایی مرشد رضا متین‌خو و حرکات ورزشی تعدادی از ورزشکاران و عطرافشانی و ادای احترام به مقام 167 شهید این آستان و اهدای شال پهلوانی به 50 نفر از باستانی‌کاران پیشکسوت همراه است.

انتهای پیام
captcha