پرداخت ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های گردشگری در کردستان
کد خبر: 3973675
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

پرداخت ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های گردشگری در کردستان

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع مختلف به طرح‌های گردشگری و صنایع‌ دستی در استان پرداخت شد.

به ‌گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان اظهار کرد: ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع مختلف به طرح‌های گردشگری و صنایع‌ دستی در استان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات به ۱۱۶ طرح پرداخت شده است، افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه ایجاد اشتغال برای ۲۴۲ نفر به صورت مستقیم ایجاد شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان بیان کرد: تسهیلات مذکور به سه طرح از محل اشتغال پایدار روستایی و دو طرح از محل صندوق توسعه ملی در بخش گردشگری، ۹۸ طرح از محل مشاغل خانگی و ۱۳ طرح نیز از محل اشتغال پایدار روستایی در حوزه صنایع‌ دستی پرداخت شد.

وی افزود: توسعه گردشگری روستایی به صورت ویژه مورد توجه و حمایت این اداره‌ کل بوده و در صورت ارائه طرح قابل اجرا از سوی بخش خصوصی تسهیلات مورد نیاز برای اجرای آنها پرداخت می‌شود.

گویلیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و زیان‌ها و مشکلات ناشی از این ویروس که صنعت گردشگری و تولید و عرضه صنایع دستی را با مشکل مواجه کرده است، یادآور شد: با توجه به شعار سال، حمایت از بخش خصوصی در حوزه‌های گردشگری و صنایع ‌دستی در سال جاری در اولویت کاری این اداره ‌کل قرار دارد و در صورت ابلاغ اعتبار جدید، پرداخت تسهیلات به طرح‌های دارای توجیه اقتصادی و اولویت‌دار در سایر بخش‌ها نیز پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha