افزایش بصیرت از تأثیرات دوره دانشجو معلم قرآن است
کد خبر: 3973822
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

افزایش بصیرت از تأثیرات دوره دانشجو معلم قرآن است

دانشجوی شرکت‌کننده در دوره دانشجو معلم قرآن کریم گفت: تحصیل در رشته علوم قرآنی و حضور در این دوره بسیار مفید و تأثیرگذار موجب ارتقای آگاهی و اطلاعات شخصی، دینی، مذهبی و اعتقادی شده و شرکت در این دوره‌ها باعث شد اثرات مثبت توسل به قرآن در زندگی فردی و اجتماعی را بیش از پیش دریابم.

ارسالی امروز ا افزایش بصیرت و آگاهی از تاثیرات مباحث دوره دانشجو معلم قرآن بودپریسا حسین علی‌پور، کارشناس تربیت معلم قرآن کریم، متولد سال ۱۳۷۹ در ارومیه و دانشجوی رشته علوم قرآن و حدیث است که در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، در مورد شرکت در دوره‌های طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم، اظهار کرد: علاقه به فراگیری بیش از پیش قرآن و دبیری موجب شد در این دوره‌ها شرکت کنم و در اواخر آن مدرک ارائه شده نیز برای من ارزش معنوی فراوانی دارد.

وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه از چه زمانی با قرآن انس گرفتید، افزود: از دوران کودکی به قرآن علاقه‌مند بودم و محیط و فضای خانوادگی نیز به علاقه من می‌افزود زیرا پدر به صورت مداوم در حال قرائت قرآن کریم بودند و در دانشگاه نیز انگیزه و اشتیاق من برای آموختن کلام حق افزایش یافت.

حسین علی پور، درباره تأثیر شرکت در دوره طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم، بیان کرد: تحصیل در رشته علوم قرآنی و حضور در این دوره بسیار مفید و تأثیرگذار موجب ارتقای آگاهی و اطلاعات شخصی، دینی، مذهبی و اعتقادی شده و شرکت در این دوره‌ها باعث شد اثرات مثبت توسل به قرآن در زندگی فردی و اجتماعی را بیش از پیش دریابم.

وی در مورد مدت زمان اجرای این طرح ادامه داد: مدت زمان برگزاری دوره حدود ۲ ماه بوده و در آخر دوره مدرکی ارائه می‌شود و برگزاری این دوره‌ها باید با نظم و برنامه‌ریزی بیشتری همراه باشد زیرا این مدت زمان بسیار فشرده است و دانشجو پس از اتمام دوره بیشتر احساس نیاز به آموختن می‌کند.

این کارشناس تربیت معلم قرآن کریم آذربایجان غربی تصریح کرد: سرفصل‌های ارائه شده در خصوص علوم قرآنی، سبک زندگی، تفسیر و آموزش قرائت قرآن بسیار مفید بود و در خصوص زندگی انسان هم راهنمایی‌های ارائه داده است.

وی گفت: کلاس‌ها با مشارکت اساتید و شرکت‌کننده پیش می‌رفت و مدرسین و مسئولان برگزار کننده بسیار برای این کلاس‌ها تلاش کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

حسین علی‌پور اظهار کرد: علاقه به قرآن و اشتیاق برای آموختن آن باعث پیشرفت و دستیابی به اهداف می‌شود و بزرگترین تجربه من در این دوره‌ها آموختن روش‌های تدریس و ارتباط و انس یافتن با مقاطع و سنین مختلف تحصیلی بود.

وی در پایان بیان کرد: از دیگر برکات این دوره‌ها افزایش اعتماد به نفس برای اداره کلاس به اندازه یک معلم با تجربه بوده و برای من کاملاً شبیه‌سازی تدریس در کلاس‌ها بود که روحیه دبیری را تقویت کرده است.

انتهای پیام
captcha