تشکیل جبهه مقاومت از دستاوردهای سوم خرداد است
کد خبر: 3973962
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

تشکیل جبهه مقاومت از دستاوردهای سوم خرداد است

پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس اظهار کرد: تشکیل جبهه مقاومت و افتخار آفرینی‌های آن در منطقه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهرست که با تکیه بر نصرت الهی و استفاده ازجوانان بومی حاصل شده و امروز موفقیت‌های جبهه مقاومت برای امت حزب‌الله دلگرم‌کننده است.

تشکیل جبهه مقاومت از دستاوردهای سوم خرداد است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار نورخدا قاسمی، پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس امروز، 5 خرداد در آیین گرامیداشت یوم‌الله سوم خرداد که ستاد سپاه روح‌الله استان برگزار شد، با اشاره به اسارت 18 ماهه خرمشهر، اظهار کرد: عراق این سهر را به دژ غیرقابل نفوذ تبدیل کرده بود که این امر فتح این شهر را غیرممکن می‌ساخت. در این زمان شبه جزیره‌ای ایجاد شد که شرایط را برای عراق مساعد و برای ایران نامساعد کرد.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر برای رزمندگان از اهمیت بسیاری برخوردار بود، اضافه کرد: رژیم بعث عراق به واسطه تجهیزات بسیار در منطقه آزادی این شهر را ناممکن تصور می‌کرد و برای اثبات گفته خود مبتنی بر غیرممکن بودن فتح خرمشهر ادعای دادن کلید بصره به فاتحان را کرده بود.

قاسمی بیان کرد: عملیات بیت‌المقدس در شرایطی برنامه‌ریزی شد که تجارب فرماندهان نظامی در جنگ‌های جهانی اول و دوم تجمیع شده بود. دعا و توکل بر خدا رمز پیروزی رزمندگان در عملیات‌های مختلف بود. عملیات «الی بیت‌المقدس» معروف به «بیت‌المقدس» در سه مرحله عبور از کارون، حدفاصل جاده اهواز - خرمشهر و عملیات منتهی به شلمچه برنامه‌ریزی شد.

وی ادامه داد: مرحله اول (عبور از کارون) یکی از عملیات‌های پیچیده بین‌المللی است. چراکه نیاز به نیرو، آموزش و ابزار خاص داشت و البته رزمندگان توانستند آن را با موفقیت انجام دهند. مرحله دوم عملیات در حدفاصل جاده اهواز - خرمشهر انجام شد در این مرحله قرار بر این بود که عملیات تنها از طریق خشکی انجام شود. سرعت عمل نیروهای خودی در اجرای مراحل عملیات بسیار قابل تحسین بود.

قاسمی بیان کرد: در مرحله سوم عملیات که منتهی به شلمچه می‌شد و رکن اصلی آن در «پل نو» اتفاق می‌افتاد نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بود. با دستیابی رزمندگان به این منطقه، عراقی‌ها در محاصره کامل قرار گرفتند که ادامه عملیات جهت فتح خرمشهر از این منطقه شروع شد و رزمندگان توانستند با نهایت دقت و برنامه‌ریزی‌های صحیح آزادی خونین‌شهر را رقم زنند.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: در تمامی عملیات‌های دفاع مقدس نهایت دقت و برنامه‌ریزی انجام می‌شد، اما توکل و ایمان به پیروزی رکن اصلی اجرای عملیات‌هاست. امروز می‌توانیم با فرهنگ و روحیه عملیات بیت‌المقدس و دیگر عملیات‌های دفاع مقدس به جوانان اعتماد کرده و از مشکلات داخلی و منطقه‌ای به راحتی عبور کنیم.

وی اظهار کرد: وقتی نیروهای جوان و متخصص ایران می‌توانند موشک نقطه‌زن و پهپادهای پیشرفته بسازند پس به راحتی خواهیم توانست با به کارگیری همان الگوها وضعیت سایر مواردی که مشکل در آنها وجود دارد را اصلاح کنیم. اقتصاد و فرهنگ با به کارگیری روحیه و فرهنگ دفاع مقدس متحول می‌شود و همه مشکلاتی که امروز با آن روبه‌رو هستیم با فرهنگ جهادی و انقلابی قابل حل است.

قاسمی در تشریح بسیج نیز گفت: بسیج مردمی یکی از ابتکارات حضرت امام(ره) در انقلاب اسلامی است و در طول این ۴۲ سال هرکجا امورات به خود مردم واگذار شده و بسیج مردمی شکل گرفته شاهد دستاوردهای بزرگ بودیم و هرکجا مردم نادیده گرفته شدند آسیب جدی دیدیم. امروز دشمنان در همه راهبردهای خود علیه انقلاب اسلامی با شکست جدی مواجه شده‌اند و باید بدانیم دشمنانی که با ملت ایران سابقه دیرینه دشمنی دارند هیچوقت دلسوز مردم نخواهند شد.

وی هشدار داد: اعتماد به دشمنان با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست و اگر مشکلات با مردم درمیان گذاشته شود و جوانان و ظرفیت‌های داخلی پای کار باشد دستاوردهای بزرگ به دست خواهد آمد. تشکیل جبهه مقاومت و افتخار آفرینی‌های آن در منطقه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهراست که با تکیه بر نصرت الهی و استفاده ازجوانان بومی حاصل شده و امروز موفقیت‌های جبهه مقاومت برای امت حزب‌الله دلگرم‌کننده است.

قاسمی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی امروز به برکت تفکر انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های جبهه مقاومت به ذلیل‌ترین کشورهای دنیا تبدیل شده که حتی توان محافظت از خود را نیز ندارد. جبهه مقاومت تمام معادلات استکبار جهانی و حامیان آنان در منطقه را برهم زده و آنان را دچار سردرگمی کرده است. مقااومت تنها بخشی از ظرفیت های امت حزب‌الله است که اگر وحدت همه جانبه مسلمانان جهان محقق شود شاهد نابودی کامل استکبار و استعمار جهانی خواهیم بود.

این رزمنده دفاع مقدس در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: به برکت تفکر امام(ره) و هدایت‌های مقام معظم رهبری تفکر حمایت از مظلومان و برائت جستن و تنفر از ظالمان در سراسر عالم گسترش پیدا کرده است و برپایی روز قدس در بسیاری ازکشورها گواه بر این ادعاست. سیلی‌هایی که امروز بر صورت آمریکایی‌ها، رژیم کوک‌کش صهیونیستی و حامیان آنان از سوی امت مسلمان زده می‌شود به برکت مکتب اسلام و اندیشه حضرت امام(ره) است و باید قدردان این عزت و صلابت بود.

انتهای پیام
captcha