شاخصه‌های اخلاقی برای انتخاب فرد اصلح
کد خبر: 3974282
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

شاخصه‌های اخلاقی برای انتخاب فرد اصلح

امام‌جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه انتخاب اصلح گامی اساسی در رفع مشکلات کنونی جامعه است، گفت: صداقت، امانتداری، اخلاق نیکو و همنشینی با مردم از شاخصه‌های اخلاقی برای انتخاب فرد اصلح از دیدگاه دین و قرآن محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج امروز، هشتم خردادماه در بازدید از خبرگزاری ایکنای کردستان و در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت ماموستایان در محراب و مسجد بوده است، اظهار کرد: در این راستا و به منظور ادای حق نظام مقدس انقلاب اسلامی ما ماموستایان دینی در حد توان خود مردم را با خدمات نظام آگاه می‌کنیم.

وی با اشاره به گله‌مندی مردم از مشکلات بیکاری، معیشتی و آسیب‌های جدی ویروس کرونا به بخش اقتصاد جامعه افزود: با وجود این مشکلات مردم هیچ‌گاه از نظام مأیوس نشده‌اند و نخواهند شد.

امام‌جمعه موقت سنندج بیان کرد: در این راستا مسئولان، علمای دینی و ائمه جمعه و جماعت باید با آگاه‌سازی و ارشاد مردم در این زمینه و تلاش مضاعف در ارائه خدمات صادقانه به مردم از سوء استفاده دشمنان از این امور جلوگیری کنند.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت محمد(ص) می‌فرماید: نزدیک‌ترین فرد به من در قیامت کسی است که دارای صداقت در زبان، امانتداری، اخلاق حسنه و همنشینی با مردم باشد و کسی که دارای این شاخصه‌های اخلاقی باشد در قیامت مورد شفاعت من قرار می‌گیرد.

ماموستا حسینی با اشاره به اینکه انتخاب اصلح گامی اساسی در رفع مشکلات کنونی جامعه خواهد بود، بیان کرد: در این راستا باید گفت صداقت، امانتداری، اخلاق نیکو و همنشینی با مردم از شاخصه‌های اخلاقی برای انتخاب فرد اصلح از دیدگاه دین و قرآن محسوب می‌شود.

وی افزود: مردم استان کردستان مردمانی دلسوز، متعهد، وفادار و پایبند به نظام و انقلاب هستند و با شرکت در انتخابات موجب یأس و ناامیدی دشمنان نظام خواهند شد.

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در ادامه این دیدار اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که به فرمان حضرت امام فعالیت خود را از سال ۵۹ در دل دانشگاه‌ها آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد انقلابی منشأ خیر و برکت بسیاری برای کشور و نظام شده است، افزود: جهاددانشگاهی توانسته علوم مختلف را در حوزه‌های مختلف کاربردی کرده و در اختیار مردم قرار داده و این مهم مسئولیت بسیار خطیری برای  جهاددانشگاهی است .

رئیس جهاددانشگاهی کردستان به فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی اشاره و بیان کرد: خبرگزاری ایسنا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های جهاددانشگاهی دارای شاکله دانشجویی بوده و یکی از خبرگزاری‌های فعال، مطالبه‌گر، جوان، پرانرژی و کم توقع به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: خبرگزاری بین‌المللی ایکنا نیز به منظور انعکاس اخبار دینی و قرآنی توسط این نهاد راه‌اندازی شده است. 

اسدی به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی، فنی و مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و آموزشی اشاره کرد و یادآور شد: جهاددانشگاهی در این حوزه‌ها نیز موفقیت‌های بسیاری را برای کشور به ارمغان آورده است که پژوهشگاه رویان یکی از این افتخارات جهاددانشگاهی محسوب می‌شود.

وی به بحث اشتغالزایی جهاد دانشگاهی کردستان اشاره و بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان کردستان در چند سال اخیر با ورود به مسئله توسعه مشاغل خانگی گام مؤثری در راستای کاهش بیکاری در استان برداشته است.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان در پایان یادآور شد: ایجاد شغل برای ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در فاز اول طرح توسعه ملی مشاغل خانگی و ایجاد فرصت شغلی دیگر برای ۴۰۰ نفر در فاز دوم این طرح کار بزرگی بوده که توسط  جهاد دانشگاهی استان کردستان در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha