فراخوان طراحی پوستر «ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی» در کردستان
کد خبر: 3974307
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

فراخوان طراحی پوستر «ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی» در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اعلام فراخوان طراحی پوستر «ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی» در کردستان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا ششم مردادماه فرصت ثبت‌نام دارند.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ششمین نمایشگاه لباس‌های عاشورایی در راستای تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی، استفاده از قابلیت‌های طراحی، دوخت و تولید در عرصه لباس‌های مناسبتی، مذهبی، عاشورایی و ترویج هرچه بهتر شعائر دینی و تأثیر آن بر شئونات مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه و کارکرد آن در سبک زندگی اسلامی و ایرانی، برگزار می‌شود.

وی از اعلام فراخوان طراحی پوستر «ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی» در کردستان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا ششم مردادماه فرصت ثبت‌نام در این نمایشگاه را دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه شرکت در این نمایشگاه برای هنرمندان در تمامی سنین آزاد و رایگان است، بیان کرد: هر هنرمند می‌تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه تحویل آثار ارائه کند.

وی افزود: تعظیم شعائر دینی و احیای فرهنگ غنی عاشورا، ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها با نگاه دینی، تقدیر از زحمات پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار و فعالان این عرصه در حوزه تولید و توزیع، بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم و صفر و شیوه‌های انتقال فرهنگ عاشورایی و استفاده از علائم و نشانه‌های اقوام ایرانی در لباس‌های مذهبی از اهداف برگزاری این نمایشگاه عاشورایی بوده است.

رستمی به زمان ارسال آثار اشاره و اظهار کرد: زمان ارسالی آثار به مسابقه طراحی پوستر ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی از17 خردادماه آغاز و تا 6 مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه آثار باید در ابعاد 50 در 70 با کیفیت dpi 300 و در قالب فرمت jpg و tif ارسال شود، گفت: دریافت آثار در قالب فرمت اعلامی از طریق مراجعه حضوری، ارسال بسته پستی و هم از طریق سایت و نشانی فضای مجازی امکان‍پذیر خواهد بود.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی: تهران، خیابان حافظ، چهارراه کالج، جنب پمپ بنزین، کوچه هلال احمر، پلاک ۶ کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ارسال کنند و همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق پست الکترونیک به نشانی ravabet.mode@gmail.com با کارگروه در تماس باشند.

انتهای پیام
captcha