مشارکت عقلانی در انتخابات لازمه انتخاب اصلح است
کد خبر: 3975064
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

مشارکت عقلانی در انتخابات لازمه انتخاب اصلح است

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان گفت: ما باید هم در انتخابات مشارکت داشته و هم یک انتخاب عقلانی و صحیح داشته باشیم تا نقش خود در بازسازی آینده کشور را به خوبی ایفا کنیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مجید بگی، مسئول دفتر  نهاد رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان در جشن فارغ‌التحصیل دانشجویان پرستاری که امروز، ۱۱ خردادماه در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهار کرد: طبق آیات و روایات هیچ‌گاه فارغ‌التحصیلی از علم نداریم و براین اساس، انسان باید همواره در حال یادگیری باشد.

وی افزود: خداوند متعال برای هدایت انسان‌ها ۱۲۴ هزار پیامبر را فرستاده است که هیچکدام از این پیامبران از لحاظ جایگاه در یک حد قرار نگرفته‌اند، از بین آن‌ها پنج پیغمبر به عنوان اولوالعزم انتخاب شده‌اند و حضرت موسی خود یکی از این پیامبران بوده است، اما در آیات داریم که خداوند وی را با خضر همراه کرد تا بیشتر بیاموزد.

وی بیان کرد: این امر حقیقت و اهمیت یادگیری، آموختن و آموزش را برای ما مشخص می‌کند و نشان می‌دهد که فراغت از یادگیری در دین ما معنایی ندارد که امیدواریم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما تحصیلاتشان را در مدارج بالاتر ادامه دهند.

وی به شرایط سخت دوران کرونا و سختی و مصائبی که این بیماری برای کادر درمان داشت، اشاره و بیان کرد: کرونا، نحوه مراقبت از بیماران و سختی پرستاران و پزشکان، دلسوزی، عشق و علاقه کادر درمان را بار دیگر در معرض دید مردم قرار داد.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان ادامه داد: کرونا به نوعی بازیابی حیثیتی جایگاه جامعه پزشکی بود و جایگاه پرستاران و پزشکان را در جامعه ارتقاء داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات پیش رو اشاره و اظهار کرد: رأی دادن و حضور در انتخابات یک وظیفه ملی است که برعهده تک‌تک ما قرار دارد.

حجت‌الاسلام بگی با تأکید بر اثرگذاری هر رأی ما در انتخاب فرد اصلح، افزود: با رأی دادن یا رأی ندادن ما زمینه برای قرار گرفتن یا قرار نگرفتن فردی لایق در رأس امور کشور فراهم می‌شود و براین اساس دانشجویان نباید بی‌تفاوت از کنار انتخابات بگذرند، چراکه عواقب آن دامن‌گیر تک‌تک ما خواهد شد.

وی تأکید کرد: در این راستا باید هم در انتخابات مشارکت حداکثری داشته و هم یک انتخاب عقلانی و صحیحی نیز داشته باشیم تا سهم خود را در بازسازی آینده کشور به خوبی ایفا کنیم.

آموختن ملکه ذهن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باشد

محمدباقر خادم عرفان، معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: فارغ‌التحصیلی نباید به معنای فراغت از دانش و یادگیری باشد چراکه علم و دانش همواره در حال به روز رسانی است و اگر ما از آن غفلت کنیم، از علم خود عقب خواهیم ماند.

وی با تأکید بر اینکه آموختن در تمام عمر باید ملکه ذهن دانشجو و فارغ‌التحصیلان باشد، افزود: یادگیری، مطالعه و آموختن ما را در رسیدن به اهدافمان کمک خواهد کرد.

عرفان بیان کرد: یکی از تفاوت‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی با سایر دانشگاه‌ها در این است که با فارغ‌التحصیلی وارد عرصه خدمت به هم نوعان خود خواهند شد و این مسئولیت سنگینی بر عهده تک‌تک ما است.

وی شغل و رشته پرستاری را شغل ویژه‌ای دانست و بیان کرد: بخش مهمی از چرخه درمان و مراقبت بیمار برای سلامتی بر عهده کادر پرستاری قرار دارد و براین اساس پرستاران جایگاه ویژه‌ای در سلامتی و روحیه دادن به بیماران دارند.

وی افزود: فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی در سطح استانداردهای بالایی دانش‌آموخته شده‌اند که امیدواریم از امروز بتوانند لبخند را بر لبان بیماران خلق کنند.

معاون فرهنگی - دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به حس مطالبه‌گری بین دانشجویان گفت: مطالبه‌گری شاخصه اصلی دانشجویان و نسل جوان جامعه است و براین اساس مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب مطالبه‌گری را حق دانشجویان می‌داند و بر این اساس مسئولان باید با سعه صدر پاسخگوی مطالبه دانشجویان باشند.

وی در پایان یادآور شد: هر دانشجو که فارغ‌التحصیل می‌شود، یک امتیاز مثبت برای دانشگاه علوم پزشکی است، چراکه یک فرد دیگر به عرصه خدمت به مردم و جامعه اضافه خواهد شد و این ارزش کار دانشگاه علوم پزشکی را بالا برده است.

انتقادات دانشجویان پیگیری شود

باباخانی، دبیر شورای صنفی دانشجویان نیز در ادامه گفت: جشن فارغ‌التحصیلی هم غم و هم شادی را با هم دارد، چراکه هم فاصله گرفتن از محیط دانشجویی برای دانشجو سخت و ناراحت‌کننده است و هم به ثمره تلاش و کوشش خود می‌رسند.

وی افزود: ما فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی باید مسئولیت‌پذیر باشیم و در راستای حل مشکلات بیماران گام برداریم.

باباخانی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم از تجربیات کسب شده در محیط دانشگاه هم در عرصه خدمت و هم زندگی نهایت استفاده را ببریم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه انتقادات دانشجویان از سوی مسئولان دانشگاه پیگیری شود، یادآور شد: انتقاد دانشجویان از محیط دانشگاه و امور مربوطه می‌تواند دانشگاه را در رسیدن به توسعه و پیشرفت همه جانبه یاری دهد و مسئولان دانشگاهی باید از این انتقادها استقبال کنند.

انتهای پیام
captcha