انقلاب برگرفته از مکتب امام(ره) در پیروزی فلسطینیان شریک است + فیلم
کد خبر: 3975310
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
سفیر فلسطین در تهران:

انقلاب برگرفته از مکتب امام(ره) در پیروزی فلسطینیان شریک است + فیلم

سفیر فلسطین در تهران در سمینار بین‌المللی «امام خمینی(ره) و دنیای معاصر» تأکید کرد: مکتب امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب باعث شد که انقلاب اسلامی ایران در پیروزی‌های فلسطینیان شریک باشد، تا روزی که به امید خدا نماز را در مسجد مبارک‌ الاقصی اقامه کنیم.

انقلاب برگرفته از مکتب امام(ره) در پیروزی فلسطینیان شریک است + فیلمبه گزارش ایکنا، به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، سمینار بین‌المللی «امام خمینی(ره) و دنیای معاصر» از سوی پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا)، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(ره) عصر امروز، ۱۳ خرداد در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

صلاح زواوی، سفیر فلسطین در کشورمان در سخنرانی ویدئویی خود در این سمینار اظهار کرد:‌ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(طیب الله ثراه) طرحی از طرف ایشان ارائه شد که مخالف طرح غربی ـ صهیونیستی بود.

بیشتر بخوانید:



متن سخنرانی صلاح زواوی، سفیر فلسطین در کشورمان، در این سمینار به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم . السلام والصلاة على سیدنا محمد(ص) سید الأولین والآخرین وعلى آله الطیبین الطاهرین وصحبه الأخیار المنتجبین

برادر گرامی حضرت آیت‌الله سید حسن خمینی(حفظه الله) . یادگار امام و شمشیر بران ایشان تا ابد، حضار گرامی، برادران عزیز

ما امروز گرد هم آمده‌ایم تا رهبری جاوید را تکریم نماییم، رهبری از رهبران آزادی و شخصیتی الهام‌بخش، با شجاعتی بی‌نظیر و ایمانی که ما را به یاد صدر اسلام می‌اندازد و قهرمانی‌های مسلمانان آن زمان و سبقت گرفتن آنان برای جهاد و شهادت؛ تا جایی که دین حنیف ما و مکتب جاوید آن بر همه دنیا و ملت‌ها گسترش پیدا کرده و عدالت و از بین رفتن شکاف‌های طبقاتی نژادی، ملی و اجتماعی و برابری بین حاکم و محکوم حکمفرما شده بود.

این است حضرت آیت‌الله العظمی امام روح‌الله الموسوی الخمینی(ره) و مکتب انقلابی ایشان. حضرت امام(ره) از زمانی که در نجف اشرف در تبعید بودند از مسئله فلسطین و جهاد ما حمایت کردند و از تمام دنیا خواستند تا از مبارزات عادلانه فلسطینیان برای آزادی وطن اشغال شده‌شان و از بین بردن جرثومه صهیونیسم از سرزمین پاک فلسطین حمایت کنند.

ایشان فتوای تاریخی دادن خمس و زکات به انقلابیون فلسطین را صادر کردند و در مسیر جهاد و شهادت، فرزندان و یاران امام(ره) در کنار ما بودند و برخی از آنان اکنون مسئولیت‌های مهمی در دست دارند که کمک‌ها و حمایت‌های نظامی لازم را برای حمایت از فلسطینیان ارائه می‌دهند. بعضی از آنان شهید شدند آنان که شهید شدند تحت پوشش بنیاد شهید فلسطین قرار گرفتند. 

علاوه بر این، نامه‌ها و پیام‌های متعددی میان امام خمینی(ره) و رهبران فلسطینی رد و بدل شد، نخستین هیئت رسمی فلسطین برای تبریک به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری شهید جاوید یاسر عرفات وارد ایران شد.

سفارت رژیم صهیونیستی و لانه جاسوسی آمریکا هم بسته شدند و سفارت دشمن غاصب به سفارت فلسطین تبدیل و به نخستین سفیر فلسطین در ایران مرحوم هانی الحسن تحویل داده شد.

آخرین محموله اسلحه که برای ایران از طرف فلسطین فرستاده شده بود پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ما بازگردانده شد، چرا که دیگر انقلابیون ایران به اسلحه نیازی نداشتند امری که ثابت کرده بود همانطور که امام راحلمان فرمود «انقلاب ایران و انقلاب فلسطین دو انقلاب در یک انقلابند.»

برادران عزیز!

پس از سقوط دولت وحدت در سال 1924 میلادی که او را مرد بیمار نامیده بودند، وحدت مسلمانان دچار تفرقه شد و کشورهای اسلامی از هم دور شدند چرا که دشمن برای ما دولت‌هایی پراکنده و متناقض به جا گذاشت. این دولت‌ها محکوم به پیروی از تصمیمات نیروهای استعمارگر پیروز در جنگ جهانی اول شدند. دشمن ما اجازه وحدت به هیچ یک از دولت‌هایمان را نداد و وحدت زیر هر اسم یا بهانه‌ای ملی، قومی، اسلامی ممنوع بوده است و علی‌رغم انقلاب‌های متعدد ما علیه تفرقه و استعمار  و کوشش‌هایی که برای ایجاد وحدت انجام دادیم و شهدایی که در این راه تقدیم نمودیم هم‌پیمان غربی ـ صهیونیستی اجازه نداد کمترین وحدتی میان دو کشور همسایه ایجاد شود و علاوه بر اشغال فلسطین کوشش کرد تا اسرائیل بزرگ را (که شامل کل فلسطین علاوه بر اردن هاشمی، سوریه، لبنان، عراق و نصف صحرای سینا و یک سوم عربستان سعودی تا مدینه منوره است) برپا نماید و این امر در سکه 10 آگورایی رژیم صهیونیستی مشخص است، همانطور که در این نقشه می بینید.

دشمن صهیونیستی ما، تمام توافقنامه‌هایی که حتی یک وجب از نقشه فوق‌الذکر را کم داشتند و به‌ویژه توافق اوسلو که در سال 1993 میلادی امضا شده بود زیر پا گذاشته است. طبق توافق اوسلو در 4/5/1999 میلادی قرار بود دولت فلسطین تشکیل شود، اما به جای آن شاهد بودیم که دشمن صهیونیستی قهرمان جنگ 67 میلادی که همانا اسحاق رابین بود را ترور کرد، چراکه جرئت کرده بود وجب‌هایی از خاک فلسطین را پس از امضای قرارداد اسلو به ما پس بدهد. همچنین رهبر جاویدمان یاسر عرفات مورد محاصره دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

برادران عزیز!

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(طیب الله ثراه) طرحی از طرف ایشان ارائه شد که مخالف طرح غربی ـ صهیونیستی ذکر شده بود.

امام راحل اعلام نمودند که این انقلاب مبارک دو هدف دارد: 1 ـ وحدت جهان اسلام 2 ـ  آزادی فلسطین. ایشان همچنین تأکید کردند که استقلال ایران بدون آزادی فلسطین ناقص است. همچنین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند، اما متأسفانه صدام جنگ تحمیلی خود را برای ساقط کردن این پروژه شروع کرد و به قدرت‌های ایران و عراق آسیب رساند که اگر این دو قدرت در آن زمان متحد می‌شدند، اکنون در قدس آزاد شده بودیم.

خداوند متعال اراده کرد که بعد از رحلت حضرت امام(رض)، رهبری در آن زمان در دست یک جوان توانمند که همانا امام خامنه‌ای بود قرار گیرد. ایشان راه حضرت امام(ره) را ادامه دادند و نهادهای این جمهوری را گسترش و قوی‌تر نمودند و بازتاب انقلاب اسلامی در تمام جهان به خصوص در کشورهای اسلامی، به گوش می‌رسید.

تجاوز دشمن صهیونیستی به مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین و کوشش‌های آن برای راندن ملت فلسطین از بیت‌المقدس، انقلابی را در سرزمین‌هایی که در سال 1948 میلادی اشغال شده بود و در کرانه باختری، قدس شریف و غزه شعله‌ور ساخت.

فرزندان ما در غزه حماسه نظامی جاوید علیه وحشی‌گری این دشمن به راه انداختند. دشمنی که برج‌های مسکونی را بر سر ساکنانش ویران کرد و فرزندان صبورمان در غزه و کرانه باختری را به شهادت رساند.

جواب ملت صبور ما این بوده است: «بمب در برابر بمب، موشک در برابر موشک، توپ در برابر توپ» و علی‌رغم تقدیم شهدایی در سرزمین‌های اشغالی، دشمن ما هم کشته‌هایی داده و شاهد فریاد و فرار شهرک‌نشینان صهیونیستی بودیم. فرق ما با آنان این است که شهدای ما در بهشت و کشته‌های آنان در جهنم هستند.

ملت ما با ایجاد معادله وحشت افتخار آفرید و پیروز شد. مکتب امام راحل (رحمه الله) و رهبر معظم انقلاب و کمک نظامی ایران باعث شده که این انقلاب در پیروزی‌های ما شریک باشد، تا روزی که به امید خدا نماز را در مسجد مبارک الاقصی آزاد شده اقامه کنیم.

برای بار اول دیدیم دشمن شکست خورده درخواست آتش‌بس می‌کند، و از کشورهای دنیا و در رأس آنان ایالات متحده امریکا درخواست وساطت کرده تا آتش‌بس اعلام شود. امری است که مژده سقوط دشمن صهیونیستی و فرار شهرک‌نشینان آن به کشورهای اصلی‌شان را نوید می‌دهد.

خداوند این امام عظیم را رحمت کند و به رهبر معظم انقلاب طول عمر با عزت عطا فرماید. خداوند یادگاران حضرت امام(ره) و فرزندان رهبر معظم انقلاب را حفظ نماید و پیروزی به ما و ملت فلسطین به‌وسیله وحدت ملی فلسطینیان و امت عربی و اسلامی و ایستادن آزادگان جهان در کنار ما و داشتن حقوق کامل عطا فرماید.

قال تعالی: «ولینصرن الله من ینصره إن الله لقوی عزیز . صدق الله العلی العظیم».

ویدئوی سخنرانی سفیر فلسطین در ایران را در ذیل مشاهده می‌کنید.

گفتنی است سخنرانی آقایان شفیق دیوب؛ سفیر جمهوری عربی سوریه، ناصر ابوشریف؛ نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران، و سخنرانی‌های ویدئویی حجت‌الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین از بخش‌های مختلف این سمینار بود.

انتهای پیام
captcha