برگزاری مسابقات روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در گرجستان
کد خبر: 3975355
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

برگزاری مسابقات روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در گرجستان

مسابقات روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم میان دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس گرجستان در مسجد «اهل بیت»‌(ع) تفلیس و با همکاری و مشارکت اداره مسلمانان گرجستان و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در تفلیس، در مراسم برگزاری این مسابقات، رئیس اداره مسلمانان گرجستان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و رئیس نمایندگی «جامعه المصطفی» حضور داشتند.

در مراسم افتتاحیه این مسابقات، ابتدا «رامین ایگیدوف»، رئیس اداره مسلمانان گرجستان هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را ترویج فرهنگ معنویت و پیروی از راه اهل بیت(ع)، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان، رشد و پرورش استعداد دانش‎‌آموزان، استعدادیابی و استعدادپروری چهره‌های قرآنی ذکر کرد و افزود: درس‌های قرآنی در تربیت دینی دانش‌آموزان نقش سازنده‌ای دارد، بنابر این برای آشنایی و شناخت عمیق دانش‌آموزان با درس‌های قرآنی باید از روش‌های نوین در آموزش آنها استفاده کرد‌.

برگزاری مسابقات روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در گرجستان
در ادامه «حمید مصطفوی»، رایزن فرهنگی ایران در گرجستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع برگزیدگان مسابقات سراسری قرائت قرآن، با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ قرآنی گفت: یکی از مسائلی که در زمینه تربیت دینی و معنوی دانش‌آموزان مسلمان اهمیت دارد، یادگیری قرآن کریم و انس دائمی با آن است.

وی افزود: در دوران اتحاد جماهیر شوروی، سال‌های متمادی تلاش شد تا بین مسلمانان و قرآن فاصله بیندازند و برای ایجاد فاصله، سعی کردند تا قرآن را از زندگی مسلمانان به کلی حذف کنند، چرا که این کتاب آسمانی مشعل اسلام و هدایت در زندگی مسلمانان است.

مصطفوی ادامه داد: ما باید رابطه‌مان را با قرآن روزبه‌روز مستحکم‌تر کنیم، زیرا آن کسی که با قرآن مأنوس است، قلب و عملش با آن کسی که با قرآن بی‌ارتباط است، فرق دارد. 

برگزاری مسابقات روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در گرجستان

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران افزود: خوشبختانه پس از استقلال گرجستان، دولت این کشور سیاست‌های درستی به منظور زندگی مسالمت‌آمیز میان ادیان اتخاد کرد و آموزش قرآن کریم در دارالقرآن‌ها و مراکز دینی را آزاد کرد که این امر با استقبال خوبی از سوی والدین دانش‌آموزان گرجستانی مواجه شده و این مراکز باید تقویت و گسترش یابد.

مصطفوی در پایان سخنان خود از قرآن‌آموزان، شرکت‌کنندگان در مسابقه، اساتید و مربیان و داوران قرآنی و رئیس اداره مسلمانان گرجستان تشکر و برای آنان آرزوی موفقیت کرد‌. 

برگزاری مسابقات روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در گرجستان

پس از پایان مراسم افتتاحیه، بلافاصله مسابقات شروع شد که برای برگزاری این مسابقه در مرحله مقدماتی از بین قرآن‌آموزان دارالقرآن‌ها و کلاس‌های قرآنی شهرها و مناطق مختلف، 100 نفر واجد شرایط، جهت شرکت در این مسابقه سراسری از سوی مربیان و اساتید قرآنی گرجستان انتخاب و به دبیرخانه مسابقه معرفی شدند.

در این مسابقه سراسری 100 قرآن‌آموز در حضور داوران به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداختند و نفرات برتر گروه‌های سنی مختلف دختران و پسران مشخص شدند و به منظور تشویق حائزین رتبه برتر، گواهی شرکت در مسابقه سراسری و جوایز نقدی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha