طرح «بهارانه کتاب» در کردستان آغاز شد
کد خبر: 3975873
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

طرح «بهارانه کتاب» در کردستان آغاز شد

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از ثبت‌نام ۴۴ کتابفروشی استان در طرح «بهارانه کتاب» خبر داد و گفت: این طرح از امروز، ۱۷ خرداد در سطح استان آغاز شده و تا ۲۴ خردادماه ادامه خواهد داشت.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

وی افزود: ثبت‌نام کتابفروشی‌های استان کردستان در طرح «بهارانه کتاب» از پنجم خردادماه آغاز شد که در این طرح 44 کتابفروشی استان کردستان شرکت کردند و از این تعداد 32 کتابفروشی در مرکز و 12 کتابفروشی در سایر شهر ستان‌ها فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور در استان کردستان بیان کرد: اجرای طرح بهارانه کتاب از 17 خردادماه آغاز شده و تا 24 خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه در طرح «بهارانه کتاب» خریداران می‌توانند از یارانه ۲۰ درصدی خرید کتاب بهره‌مند شوند، افزود: در طرح‌های فصلی کتاب، کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت‌نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

رستمی اظهار کرد: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما ‌کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.

وی افزود: سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر دو میلیون ریال بوده و سقف یارانه خرید برای هر خرید ۴۰۰ هزار ریال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی‌شود، بیان کرد: کتابفروشی‌های مشارکت کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

وی از اجرای بیش از ۱۶ طرح فصلی کتاب یادآور شد: در طرح «زمستانه کتاب» تعداد ۵۲ کتابفروشی از استان کردستان در این طرح مشارکت داشتند و در این دوره طرح فصلی کتاب در شاخص مبلغ فروش جزو ششمین استان کشور بود.

انتهای پیام
captcha