چشمه زلال مبارزه علیه باطل از مسجد جوشیده است
کد خبر: 3976170
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
امام جمعه گناوه:

چشمه زلال مبارزه علیه باطل از مسجد جوشیده است

امام جمعه گناوه طی بازدیدی که از قدیمی‌ترین مساجد گناوه داشت، گفت: در طول تاریخ، چشمه زلال مبارزه و نهضت علیه باطل از مسجد جوشیده است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی، امام جمعه گناوه 18 خرداد در بازدید از روند بازسازی یکی از قدیمی ترین مساجد گناوه در جمع جوانان محله این شهر، گفت: با بررسی نقش مسجد در مبارزه علیه کفر و الحاد، این نکته به دست می‌آید که چشمه زلال مبارزه و نهضت علیه باطل در طول تاریخ از مسجد جوشیده است و از این مکان الهی بود که نهضت انقلاب به قیام مقدس مردم ایران و برقراری حکومت اسلامی انجامید.

رکنی حسینی با اشار به نقش مساجد در صدر اسلام بیان کرد: مساجد باید محور فعالیت‌های دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی باشد همچنان که در صدر اسلام نیز مساجد محل مشورت، قضاوت، سؤال و جواب، عبادت و دیگر امور جامعه بوده است.

امام جمعه گناوه با تأکید بر اهمیت تربیت نسل نوجوان در مساجد، تصریح کرد: مسجد، مرکز ارتباطات نسلی و جلوگیری از گسست بین نسل‌ها است و باید از این طریق از گسست فرهنگی بین نسل‌های مختلف جامعه جلوگیری کرد.

وی مساجد را اصلی‌ترین عناصر اصلی شهر اسلامی برشمرد و تصریح کرد : از جمله عناصر اصلی شهر اسلامی، مساجد هستند و بنای مساجد نقش ویژه‌ای در توسعه شهرهای اسلامی در تمام قلمرو اسلام داشته به‌طوری که نقش مساجد علاوه بر جنبه کارکردی دینی و فرهنگی، در سازماندهی فضاهای شهر بسیار برجسته بوده است.

امام جمعه گناوه در ادامه عمران و آبادانی مساجد را وابسته به نمازگزاران دانست و افزود: عمران و آبادانی اصلی مساجد وابسته به نمازگزارانی است که به مسئله مسجد و حضور در مساجد اهمیت داده و با شیوه‌های مختلف و اخلاق حسنه اسلامی موجب رونق و گرمی صفوف نماز می‌شوند.

در پایان امام جمعه گناوه با تشکر از بانی خیر بازسازی مسجد امام حسین(ع) گناوه اظهار کرد: مسجد امام حسین(ع) گناوه به عنوان یکی از قدیمی ترین مساجد این شهر باید با حضور جوانان انقلابی و پرشوری که هم اکنون پیگیر بازسازی آن هستند از لحاظ فرهنگی و اجتماعی نیز مرکز ثقل فعالیت‌های اجتماعی دینی در این محله شود.

در این بازدید که به همراه فرماندار شهرستان و فرماندهی سپاه ناحیه انصار الحسین(ع) گناوه صورت گرفت فرمانده پایگاه مقاومت امام حسین(ع) گزارشی از روند بازسازی مسجد، تاریخچه آن و همچنین فعالیت‌ها و خدمات مسجد به اهالی محله ارائه کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha