منتخبان استانی مسابقات قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش لرستان تجلیل شدند
کد خبر: 3976359
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
در دو بخش دانش‎آموزی و فرهنگیان؛

منتخبان استانی مسابقات قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش لرستان تجلیل شدند

منتخبان مرحله استانی مسابقات قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش لرستان طی مراسمی به‌صورت ویدئوکنفرانس امروز، 19 خردادماه در آموزش و پرورش لرستان، تجلیل شدند.

منتخبان مسابقات قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش لرستان تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از لرستان، آیین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش لرستان، امروز، 19 خردادماه با تجلیل از منتخبان این دوره از مسابقات در دو بخش دانش‎آموزی و فرهنگیان به‌صورت ویدئوکنفرانس در اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان برگزار شد.

در این مراسم که مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، معاونان پرورشی شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش لرستان، مدیران دارالقرآن‌های آموزش و پرورش استان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان لرستان حضور داشتند، از چهار نفر از منتخبان سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش لرستان در بخش دانش‎آموزی و چهار نفر از منتخبان بخش مسابقات بخش فرهنگیان به‌صورت نمادین تجلیل شد.

عیسی حیدروند، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان لرستان در این مراسم، در تشریح فعالیت‌های این اداره، گفت: سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز استان لرستان از نیمه دوم شهریورماه 99 در فضای مجازی و در سطح مدارس و مراکز آموزشی و ادارات اطلاع‎رسانی شد و در نیمه دوم مهرماه، دانش‌آموزان و فرهنگیان با مراجعه به سامانه «همگام» جهت شرکت در این دوره از مسابقات ثبت نام کردند که در مجموع 132 هزار دانش‌آموز و هفت هزار و 200 نفر از فرهنگیان لرستان در این سامانه ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان شامل دو بخش آوایی و پژوهشی است که در بخش آوایی بیشترین شرکت‌کنندگان مربوط به قرائت قرآن و در بخش پژوهشی در رشته‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بیشترین شرکت‌کننده را داشتند، افزود: مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز در هفته آخر آذرماه سال گذشته برگزار  شد و در مجوع تعداد 48 هزار دانش‌آموز به مرحله شهرستانی راه پیدا کردند.

حیدروند با بیان اینکه مرحله شهرستانی این مسابقات قرآنی نیز بهمن‌ماه سال گذشته برگزار و تعداد سه هزار نفر از دانش‌آموزان به مرحله سوم یعنی استانی راه پیدا کردند، افزود: در مرحله استانی این مسابقات که با هدف شناخت نفرات برتر از دهم تا 23 اسفندماه سال گذشته برگزار شد، تعداد 345 نفر به‌عنوان نفرات برتر استان انتخاب شدند که با توجه به دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش تعداد 74 نفر به‌عنوان نفرات برگزیده به مسابقات مرحله کشوری راه پیدا کردند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان لرستان با بیان اینکه مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‎آموزی نیز تابستان امسال در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می‏‌شود، ادامه داد: تمامی مراحل مسابقات قرآن، عترت و نماز با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا با ارسال آثار از طریق فضای مجازی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان لرستان نیز با حضور هفت هزار و 200 نفر و در پنج رشته آوایی و پژوهشی در شهرستان‌ها و مناطق به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: در مجموع 240 نفر به مسابقات مرحله استانی راه پیدا کردند و مرحله استانی این مسابقات نیز در اردیبهشت سال‌ جاری برگزار و 30 نفر به‌عنوان نفرات برتر انتخاب شدند که از بین آنها 10 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان لرستان گفت: با تلاش‌های معاونت پرورشی و فرهنگی و پیگیری‌های اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان از تمامی نفرات برتر مرحله استانی دانش‌آموزی و 30 برگزیده فرهنگیان با اهدای لوح سپاس و جوایز نقدی تقدیر به عمل می‎آید.

وی در پایان با تقدیر از معاونان پرورشی، کارشناسان قرآن، عترت و نماز شهرستان‌ها و مناطق، معاونان و مربیان پرورشی مدارس استان و اولیای دانش‎آموزان که با تشویق دانش‌آموزان در رونق بخشیدن به این مسابقات نقش اصلی را داشته‌اند، اظهار امیدورای کرد با هماهنگی و همدلی همه مسئولان استان شرایط ویژه‌ای برای انجام فعالیت‌های دینی و فرهنگی دانش‌آموزان در زیست‌بوم جدید فراهم شود.

انتهای پیام
captcha