حضور صدها کانادایی در مراسم گرامیداشت قربانیان مسلمان اونتاریو + عکس
کد خبر: 3976392
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

حضور صدها کانادایی در مراسم گرامیداشت قربانیان مسلمان اونتاریو + عکس

مراسم گرامیداشت قربانیان حادثه تروریستی شهر لندن در ایالت اونتاریوی کانادا با حضور نخست‌وزیر این کشور و صدها نفر از مردم برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سی بی سی، شامگاه سه‌شنبه، 18 خرداد صدها نفر در مقابل بنای یادبود حقوق بشر در خیابان الگین در مرکز شهر اوتاوا مراسم گرامیداشت خانواده افضل را برگزار کردند. 

حاضران در مراسم برای ادای احترام به خانواده افضل در این محل، شمع و گل گذاشتند. نبیله كاجی، رئیس شورای زنان مسلمان كانادا شعبه اتاوا در سخنانی خطاب به فرزند کوچک این خانواده گفت: «فایز! متأسفم».

وی گفت: «شاید باید کارهای بیشتری انجام می‌دادم، باید بیشتر آموزش می‌دادم، بیشتر حمایت می‌کردم، در برابر جنایات ناشی از  نفرت بیشتر می‌ایستادم».

وی با بیان اینکه جامعه مسلمانان اوتاوا در ناباوری و در عین حال ترس به سر می‌برند، افزود: «برای پسرم می‌ترسم. به خاطر دوستانم، خواهران و برادرانم در جامعه می‌ترسم».

سخنرانان این مراسم از دولت کانادا خواستند تا اقدامات بیشتری در زمینه مبارزه با اسلام‌هراسی انجام دهد.

سهادا آلولو، رئیس سازمان زنان مسلمان اوتاوا گفت: زنان در جامعه وقتی حجاب دارند، به هدف مشهودی برای افراط‌گرایان تبدیل می‌شوند. من یک زن مسلمان با حجاب هستم و همچنان با تبعیض، آزار و اذیت روبه‌رو هستم. جرم ناشی از نفرت، واقعی است و ترسی که ما همچنان با آن روبه‌رو هستیم بسیار بسیار واقعی است.

یک کودک 11 ساله مسلمان هم در این مراسم گفت: «نباید از اینکه در خیابان راه بروم احساس ترس کنم که آیا اتومبیلی به من حمله می‌کند یا به خاطر دین یا رنگ پوستم هراس داشته باشم».

همچنین کاترین مک کنا، وزیر فدرال در این مراسم حضور یافت. او خطاب به جامعه مسلمانان کانادا گفت: «این جامعه شماست. شما بخشی از این جامعه هستید و ما همیشه در کنار شما خواهیم بود».

در همین حال، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا نیز با شرکت در این مراسم گفت که دولت وی با گروه‌های راست افراطی مبارزه خواهد کرد. وی این اقدام را عملی رذیلانه خواند و افزود: نور خانواده افضل در تاریکی چراغ راه ما خواهد بود. 

گفتنی است، روز دوشنبه یک مرد ۲۰ ساله با خودروی نیمه‌سنگین خود به اعضای یک خانواده مسلمان در شهر لندن در ۲۰۰ کیلومتری جنوب غرب اونتاریو در کانادا حمله کرد و چهار عضو این خانواده را کشت. رئیس پلیس این منطقه اعلام کرد این حادثه از پیش برنامه‌ریزی شده و براساس نفرت دینی طراحی شده بود.

قاتل که لباس ضدگلوله بر تن داشت، بعد از این اقدام، پا به فرار گذاشت اما پلیس او را در یک فروشگاه بزرگ بازداشت کرد. در این حادثه که دوشنبه به وقت کانادا روی داد، یک زن ۷۴ ساله، یک مرد ۴۶ ساله، یک زن ۴۴ ساله و یک دختر ۱۵ ساله به قتل رسیده و یک پسر ۹ ساله نیز به شدت زخمی شد. 

انتهای پیام
captcha