اعلام فراخوان جذب روحانیون نظام‌وظیفه در آموزش‌وپرورش کردستان
کد خبر: 3976622
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

اعلام فراخوان جذب روحانیون نظام‌وظیفه در آموزش‌وپرورش کردستان

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از ابلاغ بخشنامه «جذب و ساماندهی روحانیون نظام‌وظیفه در آموزش‌وپرورش» از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌و‌پرورش خبر داد و گفت: در این راستا روحانیون دوران خدمت وظیفه خود را در آموزش‌و‌پرورش سپری کنند.

حجت‌الله نریمانی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، بخشنامه «جذب و ساماندهی روحانیون نظام‌وظیفه در آموزش‌وپرورش» را جهت پیگیری و اجرا به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

وی افزود: در این راستا تعدادی از روحانیون باید دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و امور فرهنگی آموزش‌وپرورش به انجام برسانند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از اعلام فراخوان جذب و ساماندهی روحانیون نظام‌وظیفه در آموزش‌وپرورش کردستان خبر داد و بیان کرد: سهمیه هر استان برای جذب و سازمان‌دهی روحانیون وظیفه در سال تحصیلی 1401-1400 مطابق بخشنامه «جذب و ساماندهی روحانیون نظام‌وظیفه در آموزش‌وپرورش» تعیین‌شده است.

وی دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، برخورداری از توانایی جسمی‌ لازم برای انجام مأموریت‌های محوله، تعهد به انجام مأموریت‌های محوله در طول دوران خدمت سربازی، ملبس بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت سایر شئون روحانیت، دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه و یا گواهی موقت پایان تحصیلات سطح یک، از شرایط فردی روحانیون نظام‌وظیفه برای جذب در آموزش‌وپرورش ذکر کرد.

نریمانی یادآور شد: اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش‌وپرورش، در تدریس درس پرورشی، تناسب ساعات کار روحانیون با فعالیت واحد آموزشی در طول هفته، دریافت حقوق ماهیانه، بر اساس دستورالعمل‌های دفتر حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا و ستادکل نیروهای مسلح و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و عدم صدور گواهی انجام‌وظیفه برای افرادی که بین سال تحصیلی منتزع شده و یا مرتکب غیبت غیرموجه شده‌اند، از مهم‌ترین ضوابط پذیرش و جذب روحانیون نظام‌وظیفه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha