نام‌نویسی دوره اعطای مدرک تخصصی به قاریان ادامه دارد
کد خبر: 3976820
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
تا پایان خردادماه؛

نام‌نویسی دوره اعطای مدرک تخصصی به قاریان ادامه دارد

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از نام‌نویسی علاقه‌مندان شرکت در دهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم تا پایان خردادماه سال جاری خبر داد.

نام‌نویسی دوره اعطای مدرک تخصصی به قاریان ادامه دارد

علی امینی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه ثبت‌نام دهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم از یکم خرداد‌ماه آغاز شده است، اظهار کرد: ثبت‌نام از علاقه‌مندان تا پایان خردادماه سال جاری ادامه دارد.

وی ادامه داد: نخستین مرحله دوره دهم شامل ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی، در بازه زمانی یکم تا ۳۱ خردادماه سال جاری برگزار می‌شود که بر این اساس، قاریان و مدرسان علاقه‌مند فرصت دارند، ظرف مدت یک ماه، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن به نشانی quranshora.ir بخش سامانه جامع ارزیابی برای ثبت‌نام اقدام کنند.

امینی تصریح کرد: متقاضیان پس از ثبت‌نام، ضمن مطالعه دقیق آئین‌نامه، قطعات تلاوت و سایر آثار مورد درخواست را ارسال کنند. ضمن اینکه شرکت‌کنندگان دوره نهم، نیاز به ثبت‌نام مجدد نداشته و صرفاً با درج نام کاربری و کلمه عبور و ورود به پنل شخصی، می‌توانند نسبت به انتخاب درجه و گرایش خود اقدام کنند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نتیجه آزمون مرحله ورودی دهمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان، تیرماه سال جاری اعلام خواهد شد و سایر مراحل نیز مطابق تقویم اجرایی در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

امینی در خصوص شیوه ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن، تصریح کرد: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور تعیین ساز و کاری جهت ارزیابی و رتبه‌بندی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم و تسهیل تعامل و خدمت‌رسانی دستگاه‌های مختلف به آنان، آیین‌نامه ضوابط ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم در جلسه نهم شورای توسعه فرهنگ قرآنی در  هفتم اسفند ۸۹ به تصویب رساند و برای اجرا به شورای عالی قرآن ابلاغ کرده است.

وی گفت: پس از آن، هر سال حداقل یک دوره آزمون تخصصی برگزار و به قبول‌شدگان گواهی‌نامه تخصصی قرائت و تدریس قرآن از سطح یک تا چهار اعطاء می‌شود.

انتهای پیام
captcha