انتخابات؛ از مصادیق هدایت سیاسی / دشمنان بیکار ننشسته‌اند
کد خبر: 3976968
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

انتخابات؛ از مصادیق هدایت سیاسی / دشمنان بیکار ننشسته‌اند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: انتخابات یکی از جلوه‌های هدایت سیاسی است لذا باید برای حضور حداکثری مردم تلاش کرده و شور و شوق را در مردم ایجاد کنیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در گردهمایی روحانیون که با موضوع انتخابات امروز، 22 خردادماه در مرکز بزرگ دیواندره برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه عالم دینی بسیار رفیع است چراکه عالمان دین هدایت‌‌گر عقل و دین هستند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی از روح زندگی انسان نمی‌کاهد لذا روحانیون با روح جهان زندگی می‌کنند، افزود: به گفته مقام معظم رهبری(مدظله العالی) علما باید هدایتگر دینی و فرهنگی، سیاسی و غمگسار مردم باشند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بیان کرد: انتخابات یکی از جلوه‌های هدایت سیاسی است لذا باید برای حضور حداکثری مردم ورود کنیم و شور و شوق را در مردم ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه روحانیون و علمای دین جزو نخبگان جامعه هستند که باید از آنان در مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی بهره گرفت، افزود: سعی می‌شود تحولاتی را در بحث معیشت روحانیون ایجاد کنیم تا زندگی روحانیون به یک سطح متوسط در جامعه برسد.

روحانیون برای حضور حداکثری تلاش کنند

ماموستا کهنه‌پوشی، مدیر مرکز بزرگ دیواندره در ادامه این گردهمایی گفت: روحانیون در خطبه‌ها برای حضور حداکثری مردم تلاش کنند و در این باره برای جامعه روشنگری کنند.

وی بیان کرد: آبروی کشور در گرو انتخابات ۱۴۰۰ است لذا باید هم در انتخابات حضوری فعال داشته و هم دیگران را به حضور در این انتخابات تشویق کنیم تا در 28 خردادماه حماسه دیگری را با نام ایران اسلامی در جهان به ثبت برسانیم.

مدیر مرکز بزرگ دیواندره با اشاره به اینکه دشمنان انتخابات آزاد در ایران را بر نمی‌تابند و دموکراسی موجود در کشور را نفی می‌کنند، بیان کرد: ماموستایان در خطبه‌ها برای حضور حداکثری مردم تلاش کنند و در این باره برای جامعه روشنگری کنند.

وی در پایان یادآور شد: این را باید بدانیم که دشمنان نظام بیکار ننشسته‌اند و در صدد ترغیب مردم به عدم حضور در انتخابات هستند لذا ما باید با نگاهی باز و هوشیارانه با این موضوع برخورد کنیم.

دفاع از دستاوردهای انقلاب

ماموستا جلال مرادی، امام‌‌جمعه دیواندره، در این گردهمایی اظهار کرد: خون شهدای ریخته شده در این منطقه درخت تنومند انقلاب را همچنان آبیاری می‌کند و باعث حفظ شرف و وطن و تمامیت ارضی کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات در کشور مظهر مردم‌سالاری دینی است، افزود: روحانیون در جامعه نقش رهبر را ایفا می‌کنند و برای تأثیرگذاری در جامعه می‌توانند بسیار مؤثر واقع شود.

ماموستا مرادی بیان کرد: روحانیون با وضعیت بسیار نامناسب معیشتی همیشه در کنار مردم و برای مردم و انقلاب به عنوان یک سرباز ایستاده‌اند و از دستاوردهای انقلاب دفاع کرده‌اند.

وی اظهار کرد: متأسفانه دشمن در برخی مسائل نفوذ کرده‌اند لذت ما باید در این امر بسیار هوشیار باشند و نگذارند دشمنان به هدف خود برسند.

امام‌جمعه دیواندره با اعلام اینکه در انتخابات شرکت خواهیم کرد چراکه وظیفه هر کسی است که برای سرنوشت خود و کشورش تصمیم بگیرد، گفت: شرکت گسترده در انتخابات موجب تعالی جامعه و انتخاب فرد اصلح خواهد شد.

استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران

ماموستا قضایی، امام‌جمعه موقت دیواندره در ادامه این گردهمایی اظهار کرد: مردم کشور در تمام انتخابات با اتحاد و انسجام حضور پرشور خود را به جهانیان نشان داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه حکومت‌های اسلامی دنیا با دشمنان اسلام رابطه دارند و منافع خود را از دیگران طلب می‌کنند، افزود: استقلالی که در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد در دنیای اسلام بی‌نظیر بوده است.

ماموستا قضایی در پایان یادآور شد: از مهم‌ترین آرمان‌های امام خمینی(ره) این بود که مردم مسلمان ایران با استقلال در جهان مطرح شوند و جز خداوند به هیچ کس متکی نباشند.

انتهای پیام
captcha