قاری و حافظ قرآن مصری در آستانه صد سالگی
کد خبر: 3977042
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
۷۵ سال خدمت در راه قرآن کریم؛

قاری و حافظ قرآن مصری در آستانه صد سالگی

حاج سلیمان السید سلیمان داوود، قاری و حافظ قرآن مصری در آستانه صدسالگی همچنان به تربیت شاگردان خود در زمینه احکام تجوید و قرائت صحیح قرآن مشغول است.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الیوم، حاج سلیمان السید سلیمان داوود، قاری و حافظ قرآن مصری که در آستانه صدسالگی قرار دارد، هنوز همچنان به تربیت شاگردان خود مشغول است. او که اهل محل میت خاقان در شهر شبین الکوم در استان منوفیه مصر است، بیش از 75 سال از عمر خود را در خدمت به قرآن سپری کرده است؛ و هم‌اکنون نیز با وجود کهولت سن، به این وظیفه شریف خود ادامه می‌دهد.

وی مشهورترین حافظ قرآن در استان منوفیه مصر است که مجلس درس او از سپیده صبح هر روز بعد از نماز صبح دایر است، شاگردان فراوانی با سنین مختلف در محضر درس او حاضر می‌شوند تا از او اجازه حفظ قرآن دریافت کنند. وی تصریح می‌کند که 75 سال از عمر خود را در خدمت قرآن گذرانده و در این مدت در الازهر و وزارت اوقاف مصر به کار مشغول بوده است.

وی در طول عمر خود شاهد حکومت‌های فراوانی بوده است و از دوره حکومت خاندان محمدعلی پاشا در مصر، دوران حکومت سه پادشاه و هفت رئیس‌جمهور در مصر را شاهد بوده است.

بیشتر حافظان قرآن این استان، به واسطه او در زمینه احکام تجوید و قرائت صحیح به دست وی تربیت یافته‌اند و بسیاری از آن‌ها نیز موفق به کسب عناوین مختلف در مسابقات گوناگون شده‌اند.

انتهای پیام
captcha