رشته تفسیر تطبیقی در مرکز تفسیر حوزه راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3977069
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
حجت‌الاسلام ملکی:

رشته تفسیر تطبیقی در مرکز تفسیر حوزه راه‌اندازی می‌شود

رئیس مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه با اشاره به اخذ مجوز رشته تفسیر موضوعی با گرایش اخلاق در قرآن، اظهار کرد: تا سال قبل فقط رشته تفسیر و علوم قرآن فعال بود، اما اکنون در پی اخذ مجوز برای رشته تفسیر تطبیقی هستیم تا دانش‌پژوهان در سه رشته و گرایش تحصیل کنند.

ارسال/ رشته تفسیر تطبیقی در مرکز تفسیر حوزه ایجاد می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی، رئیس مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: نزدیک به 30 سال است که این مرکز در جذب و تربیت طلاب تلاش می‌کند و بسیاری از صاحب‌نظران و مؤلفان تفسیر از فارغ‌التحصیلان این مرکز و شاگرد حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی هستند و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مؤلف تفسیر تنزیلی همگام با وحی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی، مؤلف تفسیر و ترجمه و حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه و قرآن‌پژوه، از جمله آنها هستند.

وی اضافه کرد: چند سال است که مرکز در سطح 4 مجوز تربیت طلبه را دریافت کرده است. اخیراً برای آموزش رشته تفسیر موضوعی با گرایش اخلاق در قرآن از شورای گسترش مجوز گرفتیم و یک دوره است که طلاب در حال تحصیل در این رشته هستند و در آینده هم در سطح سه این گرایش را خواهیم داشت. امسال با حضور بهترین اساتید در سطوح سه و چهار قرآن‌پژوهانی را می‌پذیریم و ثبت‌نام متمرکز این رشته آغاز شده است و تلاش می‌کنیم که بهترین افراد جذب این رشته‌ها شوند.

ملکی بیان کرد: حدود 110 نفر در این مرکز در سطوح سه و چهار مشغول تحصیل هستند. تا سال قبل فقط رشته تفسیر و علوم قرآن فعال بود. اکنونی در پی گرفتن مجوز برای تفسیر تطبیقی هستیم و با دریافت مجوز این رشته، دانش‌پژوهان در سه رشته و گرایش بیان شده تحصیل کنند. 

انتهای پیام
captcha