جدیدترین آمار کرونا در چهارمحال‌‌وبختیاری
کد خبر: 3977217
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

جدیدترین آمار کرونا در چهارمحال‌‌وبختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آمار جدید شیوع کرونا در استان در بیست و سومین روز از خرداد ماه سال ۱۴۰۰، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰۱ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه کردند.

آمار فوتی‌های کرونایی چهارمحال‌‌وبختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به‌نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آمار جدید شیوع کرونا در استان در بیست و سومین روز از خرداد ماه سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰۱ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشتند که از این تعداد ۵۷ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شدند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه آزمایش ۵۷ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۱۰ نفر از بستری‌شدگان مشکوک به کووید-۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

شیرانی تصریح کرد: هم اکنون ۱۹۶ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد، ۱۵۷ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماری هستند.

شیرانی در خصوص آمار بیماری، گفت: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در استان گزارش شد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان ۱۱۱۹ نفر است.

شیرانی بیان کرد: هم اکنون ۲۳ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تأکید کرد: نکته حائز اهمیت در استفاده از ماسک، استفاده صحیح و رعایت اصول استفاده از آن می‌باشد که بارها در کلیپ‌های آموزشی به آن اشاره شده است؛ یکی از ساده‌ترین، عملی‌ترین و مؤثرترین راه‌های مقابله با کرونا استفاده همگانی از ماسک است و نوع آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

وی گفت: همچنان توجه به سه نکته رعایت بهداشت دست‌ها، تنفس و رعایت فاصله اجتماعی مؤثرترین راه مقابله با بیماری کووید-۱۹ محسوب می‌شود؛ با توجه به ضرورت استفاده از ماسک، زدن ماسک نشانه شخصیت، اعتماد به نفس و مسئولیت‌‌پذیری و عدم استفاده از آن نشانه عدم پایبندی به تعهدات اجتماعی است.

انتهای پیام
captcha