فراخوان حماس برای حضور در مسجدالاقصی در روز سه‌شنبه
کد خبر: 3977250
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴

فراخوان حماس برای حضور در مسجدالاقصی در روز سه‌شنبه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از اهالی و جوانان قدس اشغالی خواسته است تا با حضور در مسجدالاقصی و محلات قدیمی قدس شریف، با اقدامات شهرک‌نشینان تندرو در راهپیمایی پرچم مقابله کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، جنبش حماس خواهان بسیج همگانی در روز سه‌شنبه به منظور گردهمایی در مسجدالاقصی شد. در هفته اخیر، تنش‌ها در قدس به دلیل اقدامات تحریک‌کننده شهرک‌نشینان و همراهی پلیس رژیم صهیونیستی، به دلیل برگزاری راهپیمایی پرچم بالا گرفته است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس، مردم و جوانان قدس اشغالی را به گردهمایی و تجمع در صحن‌ مسجدالاقصی و خیابان‌های محلات قدیمی شهر قدس فراخوانده است تا از این طریق با اقدامات شهرک‌نشینان افراطی در برگزاری «راهپیمایی پرچم» مقابله کنند.

محمد حماده، سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای تأکید کرده است که سه‌شنبه پیش‌رو، روز حضور و تجمع در مسجدالاقصی و روز خشم و مقابله با اشغالگران است.

رژیم صهیونیستی در کنار حمایت از شهرک‌نشینان در هتک حرمت مقدسات مسلمانان به ویژه در مسجدالاقصی در قدس اشغالی و در حرم ابراهیمی شریف در الخلیل، به بهانه‌های مختلف مانع پخش اذان در این حرم شده است. صفا گزارش می‌دهد، مسئول اوقاف الخلیل اعلام کرده است اسرائیل سالانه 700 بار مانع پخش اذان در حرم ابراهیمی شریف شده و همچنین به بهانه جلوگیری از «تحریک مذهبی»، مانع تعمیر بلندگوها در این حرم شریف شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha