فراهم شدن زمینه آزادی ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در کردستان
کد خبر: 3977442
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

فراهم شدن زمینه آزادی ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در کردستان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کردستان از آزادی ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد طی سه ماه اول سال جاری از زندان‌های کردستان خبر داد و گفت: با مشارکت خیرین و مساعدت ستاد دیه شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان هستیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، مراد فتحی، مدیر کل زندان‌های کردستان، در نشست هیئت امنای ستاد مردمی دیه که به منظور بررسی پرونده‌های زندنیان جرایم غیر عمد و بدهکار مالی واجد شرایط امروز، 24 خردادماه در اداره کل زندان‌های کردستان برگزار شد، با ابراز خرسندی از تداوم مشارکت‌های مردمی و خیرین در کمک به آزادسازی زندانیان اظهار کرد: خوشبختانه فرهنگ مساعدت به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها با روشنگری و تنویر افکار عمومی و با اقدامات شایسته صورت گرفته سازمان زندان‌ها بر مبنای تأکیدات ریاست سازمان در رسانه‌های اجتماعی و صدا و سیمای کشور، بسیار قابل توجه بوده و قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست.

وی با تأکید بر قربانی شدن خانواده‌های زندانیان در جامعه افزود: امید است با تحقق اهداف ارزشمند حمایتی و توجه ویژه مسئولان به حمایت از خانواده زندانیان به زودی شاهد تغییر نگاه کلی جامعه به زندان و البته خانواده زندانیان باشیم.

محمد خسروی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کردستان نیز در ادامه این نشست از آزادی 25 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های کردستان خبر داد و گفت: با مشارکت خیرین و مساعدت ستاد دیه در سه ماهه اول امسال شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان کردستان هستیم.

وی افزود: مشارکت خوب و ارزشمند مردم در کمک به زندانیان در سال جاری موجب شده است تا شاهد رشد ۱۰۰ درصدی تعداد آزادی‌های زندانیان جرائم غیرعمد در سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته باشیم.

خسروی با بیان اینکه تعداد زندانیان آزاد شده در سه ماهه سال گذشته ۲۴ نفر بوده است، بیان کرد: امسال در سه ماهه اول سال تعداد ۵۰ نفر زندانی تاکنون با مساعدت ستاد مردمی دیه از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشته‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

یادآور می‌شود؛ در این نشست تعداد ۲۵ پرونده زندانیان واجد شرایط با مبلغ بدهی ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مطرح و پس از بررسی با اختصاص مبالغی بصورت بلاعوض، معرفی به بانک‌های عامل جهت استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه و همچنین گذشت شکات پرونده، زمینه آزایشان فراهم شد.

انتهای پیام
captcha