برگزاری گردهمایی مدرسان مدارس علوم دینی در کردستان
کد خبر: 3977946
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

برگزاری گردهمایی مدرسان مدارس علوم دینی در کردستان

گردهمایی مدرسان مدارس علوم دینی با موضوع بررسی مشکلات و آسیب‌های مدارس علوم دینی و مشارکت در انتخابات، امروز، ۲۶ خرداد در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز، 26 خردادماه در گردهمایی مدرسان مدارس علوم دینی با موضوع بررسی مشکلات و آسیب‌های مدارس علوم دینی و مشارکت در انتخابات که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: مدرسان باید عالمانه و محکم با مسائل به ویژه مسائل آموزشی برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه معلم و مدرس خوب کسی است که شما را از شک به یقین برساند، افزود: عالم باید بتواند شاگردان خود و جامعه را از کبر به تواضع، از ریا به اخلاص، از دشمنی به خیرخواهی و از تمایلات دنیوی به ساده‌زیستی دعوت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، تکثر مدارس و حجرات را زمینه‌ساز اشتغال بی‌منت اساتید علوم دینی دانست و بیان کرد: افزایش تعداد مدارس علوم دینی به افزایش تعداد طلبه‌ها و اساتید نیز منجر خواهد شد.

وی ساده‌زیستی را از ویژگی‌های علمای استان کردستان دانست و افزود: بالغ بر 90 درصد از علمای استان کردستان ساده‌زیست هستند که این امتیاز بزرگی است که در این عزیزان وجود دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تأکید بر اینکه در مدارس علوم دینی باید طلبه باتقوا و همراه با سیستم انقلاب پرورش یابد، اظهار کرد: ما باید در مدارس علوم دینی طلبه‌هایی را پرورش دهیم تا هم در تقوا و هم علم تعالی داشته باشند. سعی می‌شود در آینده در صورت امکان برای خواهران مدرس و فارغ‌التحصیل با ایجاد زیرساخت‌ها در امر آموزش استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان با اشاره به اینکه کردستان می‌تواند قطب مذهب شافعیون جهان باشد، یادآور شد: در این راستا در تلاشیم تا با یک برنامه‌ریزی منسجم بتوانیم زمینه این را محقق کنیم.

علمای دین سنگر ارشاد را ترک نکردند

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کردستان در طول تاریخ مبدأ عرفان و معنویت بوده و علمای دینی بسیاری را پرورش داده است، افزود: در طول تاریخ علمای دین سنگر ارشاد و دلسوزی را نسبت به جامعه ترک نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه علما همیشه در کوشش این بوده‌اند که مملکت و وطن خود را از دست بیگانگان نجات دهند، افزود: دولتی که قرار است در آینده سرکار بیاید باید وفاداری مردم کردستان به کشور را حتماً در نظر داشته باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان حضور پرشور و حداکثری مردم کردستان در دوره‌های قبلی انتخابات کشور را یکی دیگر از جلوه‌های وفاداری مردم کردستان دانست و بیان کرد: رأی مردم به منزله جرئت بخشیدن به رئیس‌جمهور آینده خواهد بود. شرکت گسترده مردم در انتخابات یکی از مهم‌ترین مسئله‌ها خواهد بود چراکه این مهم رأی دادن به آزادی، حریت، وحدت و استقلال خواهد بود.

ماموستا رستمی افزود: دشمن از اتحاد مردم ایران بسیار هراسان است لذا اگر جامعه متحد شود، هیچ دشمنی جرئت چپ نگاه کردن به کشور را ندارد. عدالت و عمران و آبادانی در کشور از دیگر مسائل مهم در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مردم‌سالاری در نظام حضور مردم در انتخابات است، افزود: ارزش دادن به خون شهدا و حفاظت از امنیت از مصادیق حضور گسترده در انتخابات مسوب می‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رئیس‌جمهور آینده باید از امانت بیش از ۸۰ میلیون نفر نگهداری کند، یادآور شد: کاندیدای شوراها باید از آینده‌نگری، ایثار، عدالت، اخلاق، احساس مسئولیت، صداقت، عمل به وعده‌های خود و ... برخوردار باشد.

انتهای پیام
captcha