موفقیت قاریان و حافظان کردستانی در طرح ساماندهی داوران قرآن
کد خبر: 3978723
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

موفقیت قاریان و حافظان کردستانی در طرح ساماندهی داوران قرآن

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به پایان یافتن آزمون مرحله سوم طرح ساماندهی و ارتقای داوران مسابقات قرآن گفت: در پایان این مرحله چهار نفر از قاریان و حافظان قرآن کردستانی موفق به دریافت حد نصاب‌ لازم شدند.

خلیل همتی، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به برگزاری طرح ساماندهی و ارتقای داوران مسابقات قرآن در سه مرحله اظهار کرد: مرحله اول این طرح آزمون کتبی، مرحله دوم شبیه‌سازی مسابقات و داوری کردن شرکت‌کنندگان و مرحله سوم مصاحبه علمی بود.

وی با اشاره به شرکت 64 نفر از داوران کردستانی در طرح ساماندهی و ارتقای داوران مسابقات قرآنی کشور افزود: از این تعداد 11 نفر موفق به راه‌یابی به مرحله دوم شدند و چهار نفر از قاریان و حافظان کردستانی این طرح را با موفقیت به پایان رساندند.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: حسین عبدالملکی در رشته لحن، سیدعباس حسینی در رشته صوت، طاهره نائبی‌موحد و مریم سعیدی در رشته حفظ این طرح را با موفقیت به پایان رساندند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت برای این افراد افزود: این دوره‌های آموزشی قرآنی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

همتی به زمان برگزاری دوره‌های آموزشی شرکت‌کنندگان کردستانی اشاره کرد و یادآور شد: 29 خردادماه دوره آموزشی صوت، 30 خردادماه دوره آموزشی لحن و ششم تیرماه دوره آموزشی حفظ برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha