مهلت ارسال آثار به جشنواره «پایتخت کتاب ایران» تمدید شد
کد خبر: 3980233
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

مهلت ارسال آثار به جشنواره «پایتخت کتاب ایران» تمدید شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره طرح «پایتخت کتاب ایران» با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ خبر داد.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح انتخاب و معرفی «پایتخت کتاب ایران» با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهاد‌های نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار برگزار می‌شود.

وی افزود: «پایتخت کتاب ایران» عنوانی است که هر سال به یک شهر شرکت‌کننده که بر اساس نظر هیئت‌داوران، بهترین برنامه را برای ترویج کتاب‌خوانی ارائه کرده باشند، اعطا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: این طرح با مشارکت برخی از نهاد‌های دولتی و غیردولتی از جمله کمیسیون ملی یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، تشکل‌های نشر و دیگر نهاد‌ها و سازمان‌های فعال و علاقه‌مند در این زمینه اجرا می‌شود.

وی افزود: در شش دوره قبلی برگزاری این برنامه به ترتیب شهر‌های اهواز (۱۳۹۴)، نیشابور (۱۳۹۵)، بوشهر (۱۳۹۶)، کاشان (۱۳۹۷)، یزد (۱۳۹۸) و شیراز (۱۳۹۹) توانسته‌اند عنوان «پایتخت کتاب ایران» را کسب کنند.

رستمی یادآور شد: شهر‌های متقاضی شرکت در این برنامه می‌توانند مدارک لازم را تا پایان وقت اداری روز پنج‌شنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ از طریق پست به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب ایران ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha