شیوه اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۵ در آموزش و پرورش گلستان
کد خبر: 3981356
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

شیوه اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۵ در آموزش و پرورش گلستان

طرح قرآنی ۱۴۵۵ با شعار «قرآن، امید و زندگی» با مشارکت آموزش و پرورش استان گلستان آغاز شده است.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: طرح فراگیر و ملی 1455 با محور خانواده و با موضوع قرآن، امید، زندگی با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی از جمله آموزش و پرورش به مدت 70 روز تا ۱۲ شهریورماه سال جاری ادامه دارد.

سیدرضا حسینی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش گلستان افزود: در اجرای این طرح؛ کمیته اجرایی، علمی و روابط عمومی در فضای مجازی زیر نظر ستاد استانی تشکیل شده که به مدت 10 هفته با موضوع واحد برای هر هفته، برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه هر روز آیات در رشته های روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم و حفظ موضوعی متناسب با شعار هفته ارسال می‌شود، گفت: هفته اول؛ بشارت و آینده روشن، هفته دوم؛ مغفرت و گشایش، هفته سوم؛ مهربانی و احسان، هفته چهارم؛ شکر، هفته پنجم؛ (در دهه امامت و ولایت) ولایت‌پذیری، هفته ششم؛ خانواده، هفته هفتم؛ زیست مجازی و حقیقی، هفته هشتم؛ تواصی به حق، هفته نهم؛ حق‌الناس، هفته دهم؛ فکر و علم است.

حسینی با اشاره به تولید محتوای برنامه‌ها، افزود: محتوا به صورت کشوری از سوی حجت الاسلام قرائتی برنامه ریزی شده و طراحی سوالات روزانه به شبکه های استانی ارسال می شوند و کمیته علمی هم با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر قرآن نسخه شفابخش برای تمام افراد جامعه در دستور کار قرار گرفته و کمیته روابط عمومی هم نرم افزار خاصی را برای اجرای این طرح طراحی کرده است.

رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش گلستان اظهار داشت: طراحی مسابقه پیامکی در راستای حفظ و مفاهیم قرآن از برنامه‌های طرح ۱۴۵۵ آیات و مفاهیم کلیدی هر آیه به اشتراک گذاشته شده است که از طریق صدا و سیما به صورت پیامک ارسال و روزانه به افراد جایزه داده می‌شود.

حسینی گفت: دانش آموزان گلستانی در راستای اجرای این طرح هم اکنون در مسابقات قرآنی کشور در ۱۰ رشته قرآنی شرکت می‌کنند که در پایان اجرای این طرح از سوی آموزش و پرورش از نفرات برگزیده کشوری تجلیل و تقدیر می شوند.

وی افزود: در اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان و تقویت اجرای طرح قرآنی 1455 جشنواره های قرآنی (قرآن بخوان گواهینامه بگیر) را با محوریت روخوانی و روان‌خوانی ویژه دانش‌آموزان استان گلستان در نظر گرفته شده که در پایان به برگزیده‌ها و نفرات برتر گواهینامه، لوح تقدیر و هدیه تقدیم می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گلستان گفت: دانش‌آموزان برگزیده و دارای مقام‌های بین المللی و کشوری قرآنی؛ خانواده های قرآنی؛ مراکز فعال و مؤثر قرآنی به منظور الگودهی و استفاده از تجارب مفید و موثر آنان و نیز ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های مطلوب در برنامه های صدا و سیمای گلستان معرفی می‌شوند و در پایان برنامه از آنها تجلیل و تقدیر می شود.

انتهای پیام
captcha