اعطای شهروندی به صهیونیست‌ها، برگ دیگری از خیانت امارات به آرمان فلسطین
کد خبر: 3981977
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷

اعطای شهروندی به صهیونیست‌ها، برگ دیگری از خیانت امارات به آرمان فلسطین

حکومت امارات به بهانه تسهیل مراودات اقتصادی با تجار اسرائیلی، به هزاران نفر از صهیونیست‌ها شهروندی این کشور را اعطا کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، یک وب‌سایت اماراتی به نقل از منابع موثق اعلام کرد که حدود 5 هزار اسرائیلی طی سه ماه گذشته تابعیت امارات را گرفته‌اند.

این میزان، در مدت زمان بسیار کوتاه پس از تغییر سریع قوانین داخلی امارات برای اعطای تابعیت یک رکورد به شمار می‌رود.

افشای این موضوع، علت اصلی عجله امارات برای اصلاحات  در قوانین اعطای تابعیت در این کشور را مشخص می‌کند. بهانه امارات برای این اقدام این است که تسهیلاتی برای حضور تاجران و سرمایه‌گذاران اسرائیلی در این کشور فراهم کند.

این منبع اماراتی می‌گوید که مقامات این کشور اجازه کسب تابعیت برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان صهیونیست را بدون نیاز به ترک تابعیت اصلی خود می‌دهند.

این اقدام به معنی گشودن دروازه‌ای برای ورود اسرائیلی‌ها به منطقه خلیج فارس و برخی کشورهای عربی بدون منع قانونی است. 

افشای این خبر فقط به منابع اماراتی محدود نمی‌شود؛ روزنامه عبری هاآرتص اعلام كرد كه رژیم امارات، با اصلاح قوانین اعطای تابعیت این کشور به اسرائیلی‌ها شهروندی می‌دهد و این امر فرصتی است برای اسرائیلی‌ها، نه تنها برای کار در ابوظبی، بلکه برای به دست آوردن تابعیتی که به آنها امکان می‌دهد از امکاناتی برخوردار شوند که پیش از این قادر به کسب آن نبودند.

اعطای تابعیت بحث‌های داخلی گسترده‌ای را در امارات برانگیخته است. امارات متحده عربی از سوی از ورود نیروی کار از کشورهای عربی از جمله یمن، الجزایر، تونس، سوریه و عراق به بهانه مقابله با تروریسم سختگیری می‌کند، اما مالکیت املاک و مستغلات را برای صهیونیست‌ها تسهیل می‌کند.

در همین حال، طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی اخبار حاکی از اقدام امارات در اعطای تابعیت به پنج هزار صهیونیست را محکوم کرد و از امارات خواست در شرایط اقتدار مقاومت برای تحقق آرمان فلسطین، از سازش صرف نظر کند.

وی از رژیم‌های سازشگر عربی خواست در محاسبات خود تجدید نظر کنند، به خصوص پس از نبرد سیف‌القدس که شکنندگی دشمن صهیونیستی و قدرت مقاومت را برای بازپس‌گیری حقوق فلسطین ثابت کرد.

سایت افشاگر امارات لیکس دو روز پیش فاش کرد که پنج هزار اسرائیلی در طول سه ماه گذشته با تغییر قوانین امارات، تابعیت این کشور را گرفتند.

انتهای پیام
captcha