اعلام برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در دهه امامت و ولایت
کد خبر: 3983809
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

اعلام برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در دهه امامت و ولایت

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه عید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان بوده و لازم است اهداف این عید در جامعه تبیین شود؛ به تشریح برنامه‌های این اداره در دهه امامت و ولایت پرداخت و گفت: توزیع بسته‌های غذایی یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محسن عارفی، معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان ضمن تشریح برنامه‌های عید قربان تا غدیر، گفت: عمده‌ترین هدف از برگزاری مراسم عید غدیر، ترویج فرهنگ علوی به شکل مناسب در جامعه و برای گروه‌های مختلف مردم است.

عارفی با بیان اینکه عید غدیر فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم ناب اسلام محمدی(ص) است و باید از این فرصت ارزشمند نهایت بهره را ببریم؛ تصریح کرد: عید غدیر، روز گزینش برترین انسان به‌عنوان ولی امر مسلمین است که با این وصف باید فرهنگ‌سازی عمیقی نسبت به این روز و اهداف آن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه معرفی و اهمیت دادن به واقعه غدیر و قربان در تمامی جهان مهم است؛ گفت: عید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان بوده و لازم است اهداف این عید بزرگ در جامعه تبیین شود.

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: معتقدیم قربانی کردن درس فداکاری و ایثار، همچنین گذشت و نوع دوستی و کنار گذاشتن منیت‌ها و خواهش‌های نفسانی است که انسان می‌تواند مشکل و گرفتاری دردمندان و گرفتاران و نیازمندان را درک کرده و سراسیمه به یاری و کمک آن‌ها بشتابد.

عارفی بیان کرد: برنامه‌های دهه امامت و ولایت از عید قربان و روز پر فیض عرفه آغاز می‌شود و در اجرای این برنامه‌ها به‌ویژه عید سعید غدیرخم، باید برنامه‌ریزی شود و متناسب با ظرفیت مردمی و شرایط شهرستان و دستورالعمل‌های بهداشتی از تراکم برنامه‌ها در شب و روز عید غدیر اجتناب شود؛ و این برنامه‌ها در طول دهه تقسیم شود.

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان در ادامه به تشریح برنامه‌های دهه امامت پرداخت و گفت: برقراری ایستگاه‌های صلواتی و صوتی در سطح شهر و در طول دهه، توزیع و نصب پوستر‌های غدیر در محل مغازه‌ها، تاکسی‌ها و...، برگزاری جشن‌ها و مسابقات مختلف، تهیه، تنظیم و توزیع منشور اخلاقی علوی(پیام غدیر)، برگزاری نشست‌ها و جلسات، ایجاد پویش‌های مردمی و عیادت بیماران از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده سازمان تبلیغات در این دهه است.

وی افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) مبنی بر انجام کمک‌های مومنانه به سایر اقشار آسیب پذیر، تعداد ۱۴هزار بسته غذایی علوی در تمام استان کرمان از عیدقربان تا عید غدیر توزیع می‌شود.

گفتنی است، توزیع بسته‌های فرهنگی، نشست صمیمی علما، فرهیختگان و شعرای شیعه و سنی، پرده‌خوانی و نقشه‌خوانی غدیر به همت مبلغین، برگزاری محفل شعر و ادب در پارک‌ها و زینت آرایی سطح شهر، مساجد و هیئت‌های مذهبی با مشارکت بخش مردمی و دولتی و غیردولتی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه امامت و ولایت است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۷:۴۳
0
0
عالی تشکر
captcha