طلاب با سعه‌صدر مرجع قابل وثوق جامعه باشند
کد خبر: 3984405
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

طلاب با سعه‌صدر مرجع قابل وثوق جامعه باشند

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه طلاب باید با سعه‌صدر و تقوا و زهد به گونه‌ای عمل کنند که به‌عنوان مرجع درست و مورد وثوق جامعه شناخته شوند، افزود: اولین و اصلی‌ترین هدف طلبه باید تبلیغ دین خدا و رساندن مفاهیم دینی و اهل‌بیت(ع) به جامعه اسلامی باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در مراسم اختتامیه طرح «میثاق طلبگی» که شامگاه گذشته، 24 تیرماه در مدرسه علمیه قروه برگزار شد، اظهار کرد: امروز بخشی از دانشجویان نخبه در دانشگاه‌های معتبر کشور را طلاب تشکیل می‌دهند که این نشان دهنده طلاب با علم در کشور است.

وی افزود: کسانی که در حوزه‌های علمیه تحصیل کرده‌اند، به‌ سختی دوران تحصیل در این محیط آگاه هستند، این افراد با وجود اینکه روزهای سختی در مدارس علمیه می‌گذرانند ولی به عشق اهل‌بیت(ع) تمام این مشکلات را به جان می‌خرند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بیان کرد: امروز با وجود تبلیغات سوء دشمنان علیه حوزه‌های علمیه، باید گفت که تمرکز بر تعلیم و تعلم، تحقیق و پژوهش، تهذیب و تبلیغ، چهار ویژگی مهمی است که باید طلاب به آن توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید با سعه‌صدر و تقوا و زهد به گونه‌ای عمل کنند که به‌عنوان مرجع درست و مورد وثوق جامعه شناخته شوند، ادامه داد: کسی که به‌عنوان طلبه پا در حوزه علمیه می‌گذارد اولین و اصلی‌ترین هدفش باید تبلیغ دین خدا و رساندن مفاهیم دینی و اهل‌بیت علیهم‌السلام به جامعه اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام‌ پورذهبی تأکید کرد: از طلاب درخواست داریم در مسیری که انتخاب کرده‌اند ثابت‌قدم و استوار حرکت کرده و با سخنان ناامیدکننده بدخواهان خدایی ناکرده از ادامه تحصیل در حوزه دلسرد نشوند.

وی در پایان یادآور شد: شهیدان در هشت سال دفاع مقدس با تقوا و پرهیزکاری که داشتند، مسیر تهذیب و تقوا را طی کرده و طلاب امروز باید ادامه دهنده راه شهدای عزیز انقلاب اسلامی باشند.

انتهای پیام
captcha