عید قربان؛ نماد اتحاد بین مسلمانان
کد خبر: 3985595
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

عید قربان؛ نماد اتحاد بین مسلمانان

امام جمعه سنندج گفت: عید قربان نماد حفظ یکدلی، اتحاد، مودت، صلح و سازش بین مسلمانان است و امروز بیش از هر زمان دیگری به این مولفه‌ها نیازمند هستیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز عید قربان امروز، 30 تیرماه در مسجد جامع سنندج با اشاره به اهمیت روز عرفه و دعای و راز و نیاز در این روز اظهار کرد: عرفات، دشت خداشناسی و معرفت است، لذا حجاج با حضور در صحرای عرفات و تضرع و راز و نیاز به درگاه باریتعالی پاک و مطهر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه عید قربان فقط به معنای قربانی کردن و دید و بازدید نیست، افزود: عید قربان نماد حفظ یکدلی، اتحاد، مودت، صلح و سازش بین مسلمانان است و امروز بیش از هر زمان دیگری به این مؤلفه‌ها نیازمند هستیم.

امام جمعه سنندج با تأکید بر لزوم حفظ احترام به یکدیگر و انسجام بیان کرد: حج، بزرگترین کنگره جهان اسلام و نماد یکرنگی و اتحاد بین مسلمانان است که امیدواریم با نابودی ویروس کرونا، بار دیگر شاهد حضور عاشقان این رویداد مهم در سرزمین وحی باشیم.

وی به کمک به فقرا و نیازمندان تأکید کرد و افزود: انسان مسلمان باید همواره دستگیر افراد نیازمند و تهیدست باشد و نسبت به همنوعان خود مهربان و بدور از کینه باشد، چراکه خداوند بر لزوم قلبی خالی از حسد و کینه تأکید دارد.

ماموستا رستمی افزود: در عید قربان مسلمانان با صفای دل و اخلاص و فداکاری به ذات پروردگار نزدیک خواهند شد، لذا هر انسان مسلمانی که با اخلاص به حج برود و وارد سرزمین وحی شود، از گناهان پاک می‌شود، گویی تازه متولد شده است.

وی در پایان یادآور شد: همه باید از نمادهای حج الگو گرفته و ضمن دوری از گناه، تمام تلاش خود را برای رضایت پروردگار و خدمت به مردم بکار گیریم.

انتهای پیام
captcha