فقر؛ زمینه‌ساز گسترش فساد / کمک به اقشار ضعیف را در اولویت قرار دهیم
کد خبر: 3985875
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
امام‌جمعه موقت سنندج:

فقر؛ زمینه‌ساز گسترش فساد / کمک به اقشار ضعیف را در اولویت قرار دهیم

امام‌جمعه موقت سنندج فقر را زمینه‌ساز گسترش فساد در جامعه دانست و گفت: در این راستا مسلمانان با داشتن احساس مسئولیت کمک به همنوعان خود را در اولویت قرار دهند.

احیای سنت ابراهیمی موجب عزت و سربلندی مسلمانان خواهد شد

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا سیداحسن حسینی، امام‌جمعه موقت سنندج، یکم مردادماه در آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با تأکید بر لزوم کمک به فقرا و نیازمندان، اظهار کرد: همه باید برای دستگیری از افراد تهیدست قدم برداریم.

وی فقر را زمینه‌ساز گسترش فساد در جامعه دانست و افزود: در این راستا مسلمانان با داشتن احساس مسئولیت کمک به همنوعان خود را در اولویت قرار دهند.

امام‌جمعه موقت سنندج بیان کرد: هر فرد مسلمان با کمک به اقشار ضعیف ضمن جلب رضایت پرورگار، مانع از گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی به برکات عید قربان و ایام حج اشاره کرد و ادامه داد: روزه گرفتن در ۹ روز اول ماه ذی‌الحجه و قربانی کردن، سعادت دنیا و آخرت را به‌دنبال دارد و به نوعی جهاد در راه خداست.

ماموستا حسینی قربانی کردن را احیای سنت ابراهیمی و پیامبر(ص) دانست و گفت: این امر موجب عزت و سربلندی در روز قیامت و آخرت خواهد شد.

وی افزود: امت اسلامی باید شکرگزار باشند که صاحب اعیاد بزرگی مانند قربان و رمضان شده‌اند و همواره باید به مسلمان بودن خود افتخار کنند.

امام‌جمعه موقت سنندج با تأکید بر شکرگزاری به درگاه خداوند متعال، اظهار کرد: خداوند متعال به نیت واقعی تمام بندگان آگاه است و خود پاداش شکرگزاران را می‌دهد.

 وی یادآور شد: قرائت قرآن، دوری از حرام‌خوری، تلف نکردن عمر و زمان، سحرخیزی و همنشینی با صالحان، موجب نورانی شدن قلب انسان مسلمان و زندگی همراه با سعادت آنان می‌شود.

انتهای پیام
captcha