برگزاری آیین حضوری‌نویسی خوشنویسان سنندجی در آبیدر
کد خبر: 3986072
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

برگزاری آیین حضوری‌نویسی خوشنویسان سنندجی در آبیدر

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج از برگزاری مراسم حضوری‌نویسی خوشنویسان سنندجی به مناسبت دومین سالگرد درگذشت هنرمند استاد محمدصابر صابر در پارک مشاهیر کُرد آبیدر سنندج خبر داد.

سرکوت نجفی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: هنرمند استاد محمدصابر صابر سال‌ها از عمر گرانبهای خود را صرف ترویج و آموزش هنر خوشنویسی کرد و در طول عمر گرانبهای خود شاگردان توانمند بسیاری را در رشته خوشنویسی تربیت کرد.

وی افزود: تعلیم هنر خوشنویسی در انجن خوشنویسان در طول سالیان متمادی، تدریس در رشته‌های مختلف هنری، تربیت صدها هنرمند خوشنویس در سطح ممتاز و فوق ممتاز حاصل سال‌ها تلاش استاد صابر بود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج بیان کرد: در کنگره مشاهیر کُرد که تیر ماه سال ۹۸ برگزار شد از این استاد عالی رتبه تجلیل بعمل آمد و نشان درجه یک هنری به وی اعطا شد.

وی افزود: به مناسبت دومین سالیاد درگذشت هنرمند استاد محمدصابر صابر و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند محبوب مراسم حضوری‌نویسی خوشنویسان سنندجی، دوم مردادماه در پارک مشاهیر کورد در آبیدر برگزار شد.

گفتنی است؛ استاد فرهیخته محمدصابر صابر از هنرمندان برجسته کرد در سال ۱۳۲۴ در سقز دیده به جهان گشود و در ۲۵ تیر ماه سال ۹۸ در سن ۷۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام
captcha