برپایی 24 کلاس طرح «حفظ موضوعی قرآن» در کردستان
کد خبر: 3986836
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶

برپایی 24 کلاس طرح «حفظ موضوعی قرآن» در کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از برپایی 24 کلاس طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در سطح کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح، جلسات آموزش روخوانی قرآن کریم در شب‌های جمعه در منازل با حضور خانواده‌ها برگزار می‌شود.

کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری کردستان امروز، پنجم مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: كانون‌های فرهنگی - هنری مساجد مراکز تأثیرگذار و بازوان توانمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در اجرای فعاليت‌های فرهنگی و هنری هستند.

وی از اجرای طرح «مدرسه ،مسجد، تابستان» در استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با مشارکت 152 کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور اجرا می‌شود که سهم استان کردستان از آن چهار کانون است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان بیان کرد: ستاد هماهنگی كانون های فرهنگی - هنری مساجد كشور با همكاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گام اول طرح «مدرسه ،مسجد، تابستان» را ويژه كانون‌‌های منتخب استان‌ها همزمان با فصل تابستان آغاز کرد.

وی افزود: کانون‌‌های امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در شهرستان قروه، کنعان در شهرستان سنندج، امام خمینی (ره) در شهرستان دیواندره و مهدیه در شهرستان قروه در راستای اجرای این طرح همکاری می‌کنند و سایر مراکز فرهنگی - هنری و کانون‌های مساجد می‌توانند در زیرمجموعه این کانون‌ها به فعالیت بپردازند.

گلباغی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، هر كانون حداقل با همكاری سه مدرسه يا مراكز فرهنگی پيرامون مسجد كه زير نظر آموزش و پرورش بوده، به برگزاری كلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اقدام کرده است.

وی زمان اجرای این طرح از ۱۰ تیرماه تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری ذکر کرد و افزود: کانون‌های مساجد می‌توانند در زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد می‌توانند عناوین فعالیت‌های خود را ثبت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان اظهار کرد: این طرح با هدف ایجاد پیوند نوجوانان و جوانان مدرسه با مسجد آشنا کردن آنها با مسائل متنوع دینی و مذهبی و تربیت رابطان مدرسه و مسجد که بتوانند افراد را جذب مساجد کنند اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: مربيان كلاس‌های اوقات فراغت بایستی با اهتمام ویژه نسبت به اجرای موفق این طرح و با صبر و شكيبايی كودكان و نوجوانان شركت كننده در كلاس‌های اوقات فراغت را آموزش دهند.

گلباغی گفت: این طرح‌ها در قالب شبستان فرهنگ شامل رواق نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش، شبستان هنر شامل رواق قلم و ترنج، شبستان نوآوری شامل رواق کارآفرینی و نوآوری، طرح شنبه‌های با کتاب، طرح سه‌شنبه‌های تکریم با محوریت مادران شهدا و مادران دارای چهار فرزند و بیشتر، محافل اُنس با قرآن، نهج‌البلاغه خوانی و انس با صحیفه سجادی و اجرای میدانی گروه‌های هنری در مناسبت‌های ویژه ایام تابستان است.

وی با اشاره به اینکه در سایر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد نیز فعالیت‌های فرهنگی اوقات فراغت اجرا خواهد شد، افزود: اجرای کلاس‌های اوقات فراغت در کانون‌های مساجد جزو امتیازات سایت فهما محسوب می‌شود و براین اساس کانون‌های مساجد نسبت به این امر باید بیشتر فعال باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از برپایی 24 کلاس طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در سطح کانون های مساجد استان خبر داد و بیان کرد: در راستای اجرای این طرح جلسات آموزش روخوانی قرآن کریم در شب‌های جمعه در منازل با حضور خانواده‌ها برگزار می‌شود که در کنار این آموزش‌ها چهل موضوع قرآنی نیز به قرآن آموزان جهت حفظ ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه آموزشی در راستای پرکردن اوقات فراغت بچه ها و علاقمندان به روخوانی قرآنی کریم اجرا می‌شود، افزود: مربیان کانون‌های مساجد و مؤسسات قرآنی فعال در سطح استان از این طرح می توانند به نحو احسن برای تربیت قرآنی متربیان تحت پوشش خویش استفاده کنند.

گلباغی از مشارکت کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان در راستای اجرای طرح 1455 خبر داد و یادآور شد: اين طرح در سطح کانون‌های مساجد استان اطلاع‌رسانی شده و هر هفته با محوريت يك آيه يا عبارت قرآن كريم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha