اخلاص؛ شاکله اصلی پیشبرد برنامه‌های ایام محرم
کد خبر: 3986860
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵

اخلاص؛ شاکله اصلی پیشبرد برنامه‌های ایام محرم

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اخلاص را شاکله اصلی پیشبرد برنامه‌های ایام محرم دانست و بیان کرد: کار مخلصانه برای اباعبدالله الحسین(ع) می‌تواند مردم را بیشتر با ویژگی‌های بارز امام حسین(ع) و قیام ایشان آشنا کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیروز، ششم مردادماه در دیدار با مسئولان هیئات مذهبی شهرستان سنندج اظهار کرد: اهل سنت سراسر کشور در هرمزگان، در سیستان و بلوچستان و در کردستان ارادت ویژه‌ای به امام حسین(ع) دارند و در برنامه‌های ایام محرم مشارکت اثربخشی داشته‌اند.

وی با تقدیر از گرداندگان مراسم ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: هیئات مذهبی و مداحان و همچنین سخنرانان استان باید در برنامه‌ها و مجالس ایام محرم زمینه‌ساز جذب مردم به سمت برنامه‌های این ایام باشند و برنامه‌های اثرگذاری اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اخلاص را شاکله اصلی پیشبرد برنامه‌های ایام محرم دانست و بیان کرد: کار مخلصانه برای اباعبدالله الحسین(ع) می‌تواند مردم را بیشتر با ویژگی‌های بارز امام حسین(ع) و قیام ایشان آشنا کند.

سخنرانان باید سخنرانی خود را با احکام و فقه شرعی آغاز کنند

وی با اشاره به اینکه مدرسه امام حسین(ع) در صورتی تأثیرگذاری خواهد داشت که با کلمات، گفته‌ها و شعائر در فضاسازی محیطی بهره ببرد، ادامه داد: امام حسین(ع) در روز عاشورا سخنرانی‌هایی داشته‌اند که باید سخنرانی‌های ایشان تبیین و برای مردم بازگو شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه سخنرانان باید سخنرانی خود را با احکام و فقه شرعی آغاز کنند، افزود: بیان موارد تکراری برای مردم جذاب نیست و می‌توان از مواردی از جمله ارث، ازدواج، عقد، مهریه، احکام معامله و مواردی اینچنینی را در محتوای سخنرانی‌ها بکاربرد تا مردم بهره ببرند.

وی مختصرگویی با وقت مناسب و محتوای مؤثر در سخنرانی‌ها را لازمه سخنرانی اثرگذار دانست و گفت: سخنران باید بتواند در زمانی کوتاه مطالب مؤثر را برای مردم بازگو کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: مجالس امام حسین(ع) باید مردمی اداره شود و انتظار کمک‌های دولتی باید پایین باشد چرا که پرچم امام حسین(ع) باید توسط مردم بالا بماند.

وی بر تقویت هیئات بانوان در استان تأکید کرد و گفت: هیئات بانوان باید با استفاده از ظرفیت سخنرانان خوب و برگزاری مشاوره‌های خانوادگی در هیئات تحول آفرین باشند.

حجت‌الاسلام پورذهبی در پایان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئات مذهبی در برنامه‌های ایام محرم تأکید کرد و گفت: حفظ سلامت مردم اولویت همه ماست و این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

برپایی 75 ایستگاه صلواتی در کردستان

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان در این نشست اظهار کرد: تهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان از عید قربان آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد.

وی از برپایی 75 ایستگاه صلواتی و سلامت در شب و روز عید غدیر خم در استان کردستان خبر داد و افزود: به مناسبت دهه ولایت شش هزار پرس غذای گرم توسط هیئات مذهبی بین مناطق حاشیه شهر سنندج توزیع می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از راه‌اندازی کاروان خودرویی شادی ویژه غدیر در استان کردستان خبر داد و بیان کرد: این کاروان در روز عید غدیر در برخی از شهرهای استان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام
captcha