تمام دستگاه‌های فارس از برپایی تجمع پرهیز کنند
کد خبر: 3987134
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹

تمام دستگاه‌های فارس از برپایی تجمع پرهیز کنند

استاندار فارس با اشاره به اعلام شرایط اضطراری شیوع کرونا در این استان گفت: تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید از برپایی هرگونه تجمعی پرهیز کنند چرا که با ۱۰ نفر هم می‌توان یک پروژه را افتتاح کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 6 مردادماه در هشتاد و هفتیمن جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با توجه به اضطرار دانشگاه علوم پزشکی شیراز و گسترش این بیماری و افزایش بیماران در سطح استان، تصمیماتی مبنی بر رعایت اصول بهداشتی گرفته شد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود و آمار‌های روزانه، خواستار مشارکت و همکاری جدی همه مردم برای اجرای طرح جامع مدیریت تجمعات و تردد‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه باید در اجرای مصوبات نهایت دقت و حساسیت را داشته باشیم، اظهار کرد: مردم نیز باید هوشیار باشند و تلاش داریم این مفهوم را به مردم انتقال دهیم که وضعیت کنونی را عادی نپندارند.

رحیمی تصریح کرد: متاسفانه کرونا بیشترین خطر را برای سنین زیر ۴۰ سال به همراه دارد و در حال حاضر در استان فارس تعداد زیادی از افراد بالای ۵۵ سال به بالا واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

استاندار فارس با بیان اینکه نیازمند رعایت پروتکل‌ها هستیم، گفت: تصمیماتی برای اعمال محدودیت‌های تردد، اصناف، تجمعات، جشن‌ها و مراسمات مذهبی برابر مصوبات کرونا امروز اتخاذ شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد: در شهر‌های قرمز تنها مشاغل ضرورری می‌توانند فعالیت کنند همچنین ممنوعیت سفر و خروج از شهر‌های قرمز نیز همچنان اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همراهی با کادر درمان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر این بیماری فائق شویم که برای دستیابی به این هدف نیازمند عزم عمومی هستیم تا این بیماری مهار شود.

رحیمی از تشدید  بازرسی‌ها خبر داد و افزود: تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید از برپایی هرگونه تجمعی پرهیز کنند چرا که با ۱۰ نفر هم می‌توان یک پروژه را افتتاح کرد.

استاندار فارس یادآور شد: معاونان و سازمان‌های مختلف نیز مراسم‌های خود را با برگزاری وبینار و استفاده از فضای مجازی برگزار کنند.

وی با بیان اینکه طی ۱۷ ماهه گذشته بیش از ۸۱۱ مصوبه در ستاد استانی به تصویب رسیده که بیش از ۹۸ درصد این مصوبات اجرایی شده است، گفت: کمیته‌هایی زیر مجموعه ستاد استانی نیز ۴۹۲ جلسه برگزار کردند و ۲ هزار و ۳۰۸ مصوبه داشتند که همگی اجرایی شده است.

رحیمی ضمن قدردانی از تلاش‌های کادر درمان و مجموعه بهداشت و درمان استان که برای حفظ سلامت مردم سلامتی خود را به خطر انداخته‌اند، اهمیت توجه به سلامت در کنار امنیت و معیشت مردم را از اولویت‌های ستاد مدیریت کرونا استان برشمرد.

انتهای پیام
captcha