آنلاین باشیم اما هدفمند + فیلم
کد خبر: 3987528
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

آنلاین باشیم اما هدفمند + فیلم

بهتراست به‌جای غرق شدن در فضای مجازی و هدر دادن وقت از این فضا استفاده مفیدتری کرده و صدمات آن را کاهش دهیم.

آن‌لاین باشیم اما هدفمندبه گزارش ایکنا، «وقت طلاست» جمله‌ای است که از گذشته‌های دور بر سر زبان‌ها بوده است و مفهوم ارزش وقت را می‌رساند. این روزها با گسترش فضای مجازی، افراد بسیاری در سنین مختلف برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت زمان زیادی را درگیر شبکه‌های اجتماعی می‌شوند که بیشتر آن به بیهودگی هدر می‌رود.

به‌عنوان مثال گپ و گفت با دوستانتان به‌صورت مجازی می‌تواند خوشحالتان کند یا اینکه کلیپ‌های طنز و ویدئوهای خنده‌دار شما را کمی از فکر مشکلاتتان بیرون بیاورد اما وای به‌روزی که صبح و ظهر و عصر و شب مدام گوشی به دست در فضای مجازی غرق و به عبارت بهتر به حضور در این دنیا معتاد شوید.

در این صورت حتی اگر در ابتدا تصور کنید که حالتان بهتر شده و شادتر هستید، دیر یا زود این شادی، به کامتان تلخ می‌شود. شاید بپرسید چرا؟ دلیلش این است که افراط در هر کاری آسیب‌رسان است و شما را از توجه و انجام سایر کارها باز می‌دارد.

بهتراست به‌جای غرق شدن در فضای مجازی و هدر دادن وقت از این فضا استفاده مفیدتری کرده و صدمات آن را کاهش دهید. به‌جای اینکه وقتتان را با دیدن محتواهای بیهوده در فضای مجازی هدر دهید زمانتان را صرف کارهای مفیدتری کنید.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha