«رودی از آسمان» روایت زندگی مادر امیرالمومنین (ع) است
کد خبر: 3987542
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
علی‌اکبر قاضی‌نظام:

«رودی از آسمان» روایت زندگی مادر امیرالمومنین (ع) است

نویسنده فیلمنامه «رودی از آسمان» گفت: در این فیلمنامه کودکی و بزرگسالی فاطمه بنت (س) به تصویر کشیده شده است.

علی‌اکبر قاضی‌نظام؛ فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با ایکنا پیرامون کار جدید خود چنین گفت: برای نگارش فیلمنامه «رودی از آسمان» بیش از چهار ماه زمان صرف شد. در بخش تحقیقاتی هم چندین ماه صرفاً تحقیق و مطالعه در این رابطه داشتم. در این سناریو به زندگی حضرت فاطمه بنت اسد (س) مادر امیرالمومنین (ع) پرداخته خواهد شد.

وی افزود: در این فیلمنامه دو مقطع از زندگی بانوی بزرگ روایت می‌شود. ابتدا کودکی وی و در ادامه بزرگسالی. این سناریو با تولد حضرت علی (ع) به پایان می‌رسد. لحظه به دنیا آمدن حضرت علی (ع) یکی از معجزات بزرگ الهی ست که دیوار کعبه باز شده تا مادر امیرالمومنین در آنجا، فرزندش را به دنیا بیاورد. این اتفاق نیز موضوعی نیست که کسی بخواهد آن را زیر سوال ببرد، چون همه ائمه روی صحت این اتفاق تاکید دارند.

این فیلمنامه‌نویس درباره انگیزه ساخت این فیلم سینمایی نیز چنین توضیح داد: سال‌ها پیش زمانی که بهمن حبشی در موسسه صبا مشغول کار بود به من پیشنهاد خواندن و بازنویسی فیلمنامه درباره امام علی (ع) را داد. در آن زمان با کتاب «فرازهایی از زندگی فاطمه بنت اسد(س)» اثر زهرا زواریان آشنا شدم. خواندن این کتاب دلیلی شد تا انگیزه نوشتن این فیلمنامه در ذهن من شکل گیرد.

قاضی‌نظام تاکید کرد: در فیلمنامه، حضرت ابوطالب (ع) نیز حضور دارند. لازم به ذکر است در این داستان، زندگی خود امیرالمومنین مد نظر نیست، زیرا همانگونه که گفتم فیلمنامه با تولد حضرت امیر (ع) به پایان می‌رسد.

انتهای پیام
captcha