علامه «بدرالدین الحوثی» قرآن کریم را با آگاهی و عقلانیت تفسیر کرده است
کد خبر: 3987794
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
محمد علی الحوثی:

علامه «بدرالدین الحوثی» قرآن کریم را با آگاهی و عقلانیت تفسیر کرده است

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد: علامه سید بدرالدین الحوثی، مبلّغ و مروّج وحدت میان افراد امت و از بین بردن اختلافات بود. او قرآن کریم را با آگاهی و عقلانیت و وضوح تفسیر کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، مراسم سالگرد درگذشت عالم ربانی، سیدبدرالدین الحوثی، دیروز شنبه، 9 مردادماه با حضور محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و مقامات این کشور در صنعا برگزار شد.
 
محمد علی الحوثی در سخنانی تأکید کرد: علامه سیدبدرالدین الحوثی مرد علم و حکمت و مبلّغ وحدت میان افراد امت و از بین بردن اختلافات بود.
 
وی با تأکید بر اینکه علامه بدرالدین چراغ راه علم و بیداری علمی به دور از هرگونه انحراف بود، اظهار کرد: علامه بدرالدین برخی روایات یا انحرافات را در کتاب خود با عنوان «التیسیر فی التفسیر» تصحیح کرده و قرآن کریم را با آگاهی و عقلانیت و وضوح تفسیر کرده است.
 
در بخش دیگری از این مراسم، علامه شمس‌الدین شرف‌الدین، مفتی یمن با اشاره به جایگاه برجسته علمی و دینی علامه بدرالدین الحوثی، بر نقش آن مرحوم در تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر و گفتن سخن حق و مبارزه با فساد و ظلم و جور و مسئولیت علما و مبلغان در این زمینه تأکید کرد.
 
وی افزود: علامه بدرالدین الحوثی در مقابله با باطل احساس مسئولیت می‌کرد؛ او عالمی ربانی بود که امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد و همواره بر خدا توکل داشت.
 
علامه شرف‌الدین در پایان تأکید کرد: پایداری ملت یمن و ثابت قدمی آنها طی هفت سال مبارزه با 17 کشور بیانگر توکل آنها بر خداوند و اعتماد و اطمینان به یاری او است.
انتهای پیام
captcha