مداحان البرزی در کلاس‌های قرآن شرکت می‌کنند
کد خبر: 3987976
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

مداحان البرزی در کلاس‌های قرآن شرکت می‌کنند

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز از برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن ویژه تشکل‌های دینی و مذهبی استان همزمان با ماه محرم خبر داد.

مداحان البرزی در کلاس‌های  قرآن شرکت می‌کنند

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با تأکید بر لزوم تقویت آموزش‌های قرآنی مسئولان هیئت‌ها و مداحان استان، اظهار کرد: بخش مهمی از فعالیت هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان در حوزه روخوانی، روانخوانی قرآن و قرائت ادعیه از جمله دعای کمیل، دعای توسل، زیارت عاشورا و دیگر ادعیه است که می‌طلبد در این راستا دوره‌های آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآن در سطوح مختلف برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه این اداره آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن در سطوح مختلف برای تشکل‌های دینی و مذهبی استان را دارد، افزود: در این راستا از ظرفیت اساتید مجرب هر شهرستان استفاده می‌شود.

این مسئول با اشاره به جزئیات دوره آموزشی تقویتی ویژه هیئت‌های مذهبی و مداحان استان، گفت: این دوره که شامل قرائت سطح یک، مفاهیم سطح یک و کارگاه سبک زندگی قرآنی مبتنی‌ بر سیره امام حسین(ع) است در ماه محرم برگزار می‌شود و در این زمینه همکاری کارشناس تشکل‌ها و شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان می‌تواند کارگشا و مؤثر باشد.

ملازاده در ادامه با اشاره به برگزاری مرحله دوم طرح ارزیابی داوران قرآن، بیان کرد: در مرحله اول این آزمون که به‌صورت کتبی برگزار شد 300 نفر شرکت کردند که در نهایت 107 نفر به مرحله دوم این آزمون که شهریورماه برگزار می‌شود راه یافتند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: مرحله دوم این آزمون شهریورماه سال جاری در شهرستان کرج، ساوجبلاغ و فردیس برگزار می‌شود و به قبول‌شدگان پس کسب امتیازات لازم مدرک تخصصی داوری  اعطا می شود.

انتهای پیام
captcha