راه‌یابی پنج دانش‌آموز کردستانی به مرحله نهایی المپیادهای علمی
کد خبر: 3987985
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

راه‌یابی پنج دانش‌آموز کردستانی به مرحله نهایی المپیادهای علمی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان از اعلام نتایج مرحله دوم آزمون المپیاد‌های علمی دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: پنج نفر از دانش‌آموزان کردستانی موفق به راه‌یابی مرحله نهایی المپیاد شدند.

مهدی نامدار، معاون آموزش متوسطه آموزش‌ و پرورش کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: بر اساس اعلام نتایج آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی 1400 توسط سازمان ملی استعدادهای درخشان، در مجموع تعداد 454 نفر آقا و 206 نفر بانو در المپیادهای علمی توانسته‌اند رتبه کسب کنند.

وی به موفقیت دانش‌آموزان کردستانی در المپیادهای علمی اشاره کرد و افزود: در این مرحله پنج نفر از دانش‌آموزان استان موفق شدند به مرحله نهایی المپیادهای علمی راه یابند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌ و پرورش کردستان بیان کرد: در این مرحله سیدسروش حسینی از بانه‌ در رشته اقتصاد و مدیریت، مائده میرزاپور از بیجار، شهروز احمدی و سارا بهرامی از ناحیه دو سنندج در المپیاد جغرافی و اسماء مشیرپناهی از شهرستان دهگلان در رشته زمین‌شناسی موفق شدند به مرحله نهایی المپیادهای علمی راه یابند.

وی افزود: المپیادهای علمی دانش‌آموزی در رشته‌های نجوم و اختر فیزیک، کامپیوتر، فیزیک، علوم زمین، شیمی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، زیست شناسی، ریاضی، جغرافیا، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت و ادبی برگزار می‌‌شود.

شایان ذکر است؛ در المپیادهای علمی سال گذشته، تعداد سه نفر از دانش‌آموزان استان کردستان در رشته‌های علوم زمین، سلول‌های بنیادی و جغرافیا به مرحله کشوری راه یافتند که حاصل آن کسب یک مدال طلا و دو برنز بود.

انتهای پیام
captcha