اعلام آمادگی رادیو برای پخش جلسات مجلس درباره اینترنت
کد خبر: 3987988
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

اعلام آمادگی رادیو برای پخش جلسات مجلس درباره اینترنت

با اعلام آمادگی مجلس برای برگزاری جلسات کمیسیون ویژه بررسی «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی»، رادیو نیز برای پخش زندۀ این جلسات اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رادیو گفت‌وگو، علاوه بر پخش ویژه برنامه‌های مرتبط، این شبکه در واکنش به ابهامات «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» آمادگی خود را برای پخش زنده جلسات کمیسیون ویژه مجلس برای بررسی آن اعلام کرد.

در این راستا کوچک‌زاده، مدیر رادیو گفت‌وگو ضمن اعلام آمادگی این شبکه به منظور انعکاس مشروح مذاکرات کمسیون مجلس به صورت زنده گفت: یکی از مسائل اجتماعی مطروحه در سپهر رسانه‌ای امروز کشور و افکار عمومی، «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی» است که چند روزی است در مجلس شورای اسلامی و همچنین بین مردم و نخبگان مورد بحث و بررسی است. طرحی که 6 مراد 1400، با 121 رای موافق نمایندگان، بررسی آن براساس اصل 85 قانون اساسی به کمیسیون مشترک و ویژه ارجاع داده شد و البته موافقان و مخالفانی جدی هم در مجلس شورای اسلامی و هم در سطح جامعه دارد.

او ادامه داد: «ابهامات زیادی حول این طرح نزد عموم مردم وجود دارد و این ابهام، ناشی از عدم اطلاع رسانی درست و نا آشنا بودن قاطبه جامعه با «محتوای» طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی است، تبلیغات شدید رسانه‌های معاند نیز موجد افزایش تشویش اذهان شده است. این امر باعث شد تا رئیس مجلس شورای اسلامی در یکی از پست های خود در فضای مجازی پیرامون ابهام زدایی از ساحت این طرح تاکید کند. بنابراین رادیو گفت‌وگو نیز به عنوان رسانه‌ای نخبگانی، نظر به اهمیت موضوع از دیدگاه مخالفان و موافقان این طرح و تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی بر علنی بودن این جلسات، روشنگری رسانه‌ای این موضوع مهم در سطح نخبگان و افکار عمومی جامعه ایرانی، آمادگی خود را در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی، برای پخش زنده جلسات کمیسیون مشترک و ویژه برای بررسی «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» اعلام می کند.»

کوچک زاده در پایان ابراز امیدواری کرد این پیشنهاد رادیو گفت‌وگو، با عنایت به بیش از یک دهه تجربه گفتمانی این شبکه «گفت‌و‌گو محور»، مورد اقبال واقع شود. بدون تردید از این مسیر، هم ابهامات موجود پیرامون طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی» قابل رفع خواهد بود و هم دغدغه بخشی از جامعه مرتفع خواهد شد.

رادیو گفت‌وگو روی موج اف ام ردیف 103.5 مگاهرتز و از طریق نرم افزار کاربردی ایران صدا قابل دریافت است.

انتهای پیام
captcha